#121
Posted 02 August 2008 - 16:41
#122
Posted 02 August 2008 - 16:54
Edited by tHaWuLf, 02 August 2008 - 17:13.
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#123
Posted 09 August 2008 - 20:03
Har ellers montert tanken og koblet på alle slanger unntatt bensin (og den mellom tanken og påfyllingsstussen som jeg mangler. Dette har VTP), men mangler en mutter for den ene av de nye tankstroppene, men det finner jeg nok snart bare jeg roter i verktøykassa
Jeg monterte også nytt bremserør på venstre side bak og luftet bakbremsene. Jeg trakk ned lastkjenneren-staget (knukket) for å få olje ut til bremsesylindrene. Skal montere det nye lastkjennerstaget snart
Nå er det neste på planen å få tak i nye blader til vinkelslipern og kutte bort resten. Jeg står med dress, briller, maske og horn i panna når jeg holder på så gnistregnet spruter, men ser fram til å få på det nye fine fjærfestet jeg har fått tak i. De gnistene er ganske hissige å bli truffet fra, så prøver å dekke meg til maksimalt. Ellers lukter det sinnsykt stål/jern av hele bilen etter all den kuttingen, og det har blitt et slags merkelig sotlag av et slag rundt på akslingen jeg får spyle bort
Ellers hadde en fra VTP sett bildene av bilen, og mente at den ville bli rimelig level igjen når jeg får satt på det andre hjulet, men kan godt tenkes noen større hjul kommer på likevel
Edited by tHaWuLf, 11 August 2008 - 13:35.
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#124
Posted 29 August 2008 - 14:13
Det må litt finkutting til for at den nye delen skal gli pent på. Har stått med halvhjelm, militærjakke, "luftfilter" på munn, mc-hansker og kuttet så gnistregnet står, men det har endelig gitt resultater uten at jeg har ødelagt alt for mye. Det er litt tricky den siste biten pga plass, men med litt mer finarbeid, burde den nye delen gli fint på
Ellers smisker jeg med alle jeg vet om som kan noe om sveising og/eller har sveiseapparat, men det er mer motiverende å skru ting sammen enn å ødelegge
Edited by tHaWuLf, 29 August 2008 - 14:15.
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#125
Posted 30 August 2008 - 08:14
Skikkelig kosejobb du holder på med
#126
Posted 30 November 2008 - 09:00
Det må litt finkutting til for at den nye delen skal gli pent på. Har stått med halvhjelm, militærjakke, "luftfilter" på munn, mc-hansker og kuttet så gnistregnet står, men det har endelig gitt resultater uten at jeg har ødelagt alt for mye. Det er litt tricky den siste biten pga plass, men med litt mer finarbeid, burde den nye delen gli fint på
Ellers smisker jeg med alle jeg vet om som kan noe om sveising og/eller har sveiseapparat, men det er mer motiverende å skru ting sammen enn å ødelegge
Hvordan går det med ferdigstillingen,snart på veien? Vært stille lenge....
#127
Posted 03 December 2008 - 15:19
Det som gjenstår er:
- Sveise på nytt fjærfeste
- Ny gummirørledning mellom påfyllingsstussen og tanken
- På med bensinpumpa og koble til nye rør
- Bytte bensinfilteret og muligens noen ledninger rundt der som ikke ser så bra ut
- Bytte venstre hjørne bak, og muligens også høyre.
Mvh Martin
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#128
Posted 30 December 2008 - 18:45
Bytter begge hjørnene bak nå i jula. På venstre side måtte jeg bygge opp hele stolpen, som hengselet til bakdøra er festet i. Det gikk greit, men det tok tid. Det går med zinkspray, tech 7, rusthemmende maling i 3 lag og 4 bokser med bodymasse, før jeg er klar til å lakke utvendig. For å ikke snakke om platebiter og diverse dimensjoner av stålprofiler, samt meter på meter med sveisetråd.
Men gled deg til resultatet. Det blir bare sååååå mye bedre bakfra.
http://www.offroad.n...-a10824-Nye.JPG
Håper linken fungerer.
Godt jobba. Stå på videre.
#129
Posted 30 December 2008 - 20:22
#130
Posted 05 January 2009 - 03:54
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#131
Posted 05 June 2009 - 16:41
PS: Et helvetes slit å få ting til å bli tett. Jeg tror jeg må på med doble klammer eller noe sånt, for det spruter lett alle veier når jeg fyrer i gang pumpa ut fra første skjøt etter pumpa. Ellers er mye gjort med bilen, men nå gjenstår det å sveise på fjærfestet, så blir det bra. Sliter dog med å få tak i sveiser. Er det noen med sveiseapparat her på forumet som bor i Asker og kunne påtatt seg en slik jobb? Det er kun det som gjenstår nå nesten, i allefall for å få bilen til å rulle og gå igjen : )
Mvh Martin Ellingsen
Edited by tHaWuLf, 05 June 2009 - 16:42.
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#132
Posted 05 June 2009 - 20:08
#133
Posted 05 June 2009 - 20:24
Stjerna på panseret er orginal den såvidt jeg vet, men bilen er "blinga" opp en del hos Fjellstad, så kan godt være ettermontert. Men, personlig synes jeg stjerna gjør seg bra : ) Den falt av i vinter pga snø på panseret, og da var jeg raskt oppe med å montere den igjen : ) Men, smaken er som baken. Selv liker jeg også speilene foldet ut til siden. Jeg liker looken på bilen egentlig, selv om det er mye jobb å gjøre før den er så pen jeg vil ha den : ) Men, nå som jeg fikk høre motorlyd i dag, så har jeg fått masse motivasjon. Nå gjenstår en annen jobb med å bytte bremserør foran under radiatoren osv. Hvordan pleier dere å gjøre det? Tar dere av radiatoren, eller holder det med å ta av dekselet under foran?
Edited by tHaWuLf, 05 June 2009 - 20:38.
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#134
Posted 16 December 2009 - 16:16
Det som gjenstår nå er noen issues med at lakken er ganske dårlig, så mulig jeg må spandere på den en lakkering. Burde i allefall det. Hvor er det billigst å gjøre slikt? Polen? Sverige ? Hvor mye koster det? Annet som bør gjøres er å fylle på fett i knokkelhuset og muligens bytte pakning. Jeg synes det kommer ut litt for mye fett der. Panhardstag-foringen bør byttes, men ingen krise med mindre man unngår river hardt i rattet og tar krappe unnamanøvre (hører da et "klunk"), og ellers er toppakningen muligens gåen. Det kommer litt lufttrykk i kjøleveske-slangen ut fra motoren, og det ser litt mistenksomt ut ved pakning rundt bakerste sylinder. Men dette er ting vi får se på etter hvert. En annen ting er at jeg ønsker meg en ny kufanger som er lik den jeg har, men som EU'en ikke godkjenner. Problemet er at min kufanger er litt for rusten, så den er ikke særlig pen å sette på. Kanskje jeg finner en pent brukt en Sånt er bare å slenge på etter EU'en : )Snart får den skilt i allefall, over nyttår
Edited by tHaWuLf, 16 December 2009 - 16:25.
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#135
Posted 16 December 2009 - 17:38
Oida... dette har vel vi snakket om Roar? hehe
Sliter med samme problemet på min G.
#136
Posted 16 December 2009 - 18:29
Sliter med samme problemet på min G.
Jepp, det har vi, Joar.
Men vi tar den etter EU kontrollen. Samtidig med bodyliften. Da har vi ett hav av plass i forhold til å ta det med karosseriet på plass. Det kan vel du bekrefte, Tha wolf?
Får ta en "quick fix" før EU, Joar.
Gøy å se denne tråden bli levende igjen.
#137
Posted 16 December 2009 - 18:57
Edited by tHaWuLf, 16 December 2009 - 23:31.
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#138
Posted 17 December 2009 - 16:43
Har faktisk lurt litt på hvordan det går for deg.....
#139
Posted 17 December 2009 - 23:40
Arbeidet med bilen har gått langsomt, og har gjort litt og litt, klødd seg i hodet, bannet og prøvd. Bare å fjerne gamle fjærfestet brukte jeg kanskje noen måneder på, og gjorde litt og litt. Det har vært en bratt læringskurve fra å ikke mekke bil, til å bare måtte ta tak i sakene. Jeg styra lenge med bremsene, og fant aldri ut hvorfor jeg aldri fikk luftet den skikkelig. Byttet alle bremserør, og måtte av med skliplata under fronten hvor boltene bare var rust, så måtte bruke vinkelsliper på det.. så var det å få tredd nytt bremserør under radiatoren og rundt, og få tredd den mellom styresnekka og ramme og opp. Pedalen gikk først nesten i bunn, før jeg til sist fant ut at hovedbremse-sylinderen var gåen. Ellers har det vært litt tenkning rundt hvordan man skal frakte en bil uten fjærfeste. Ellers har tanken vært nede og har byttet bensinrør, og slitt med å få det helt tett faktisk. Byttet påfyllingsstuss som var jævlig å få av og jævlig å få på med nytt påfyllingsrør. Det har vært en haug med små og store problemer som har ført til mye hodekløing, og når jeg i tillegg er jusstudent og bruker mye tid på studier, så har jeg måttet gjøre litt og litt. Når lesingen går trådt, er det fint å ta seg en tur ut på gårdsplassen og fikse litt på bilen. Så jeg har gått rett fra lesing i Norges lover til å sitte med kjeledress og kutte fjærfeste så gnistene fyker.
Det har vært allright å se at man faktisk presterer å få til ting, og så snart jeg kan sette nøkkelen i og kjøre meg en tur, blir det bra : ) Målet nå er å få bilen tilbake til gamle høyder og shine opp lakk og slike ting. Ellers må jeg fylle opp knokkelhusene og muligens bytte en pakning der så det ikke kommer så mye grease ut. Akselen ble pakket om for noen år siden, så det burde være bra der. Har noen små issues igjen, men det værste er bak : )
Edited by tHaWuLf, 17 December 2009 - 23:48.
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#140
Posted 07 January 2010 - 11:02
Er det noen som har ideer på hva det kan være og triks som kan brukes for å få ned CO/CO2? Et triks jeg har hørt, er å kjøre den nesten tom, og kjøre på med kondensfjerner. 2-3 flasker eller noe. Det er det japse-folkene gjør når de har for høy CO/CO2 Et annet triks er å blande inn til E85 angivelig. Får prøve litt av hvert i morgen Den skal testes på nytt på ettermiddagen i morgen.
Edited by maelling, 07 January 2010 - 11:36.
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)