Var "flink gutt" igår, monterte det siste bremserøret, som jeg har "oversett" i ei ukes tid.
Siden det er mer morro å lage til nytt friskluft-inntak og file på innsug.
MVH
S-A
Posted 03 November 2015 - 14:34
Var "flink gutt" igår, monterte det siste bremserøret, som jeg har "oversett" i ei ukes tid.
Siden det er mer morro å lage til nytt friskluft-inntak og file på innsug.
MVH
S-A
Posted 03 November 2015 - 15:08
Var "flink gutt" igår, monterte det siste bremserøret, som jeg har "oversett" i ei ukes tid.
Siden det er mer morro å lage til nytt friskluft-inntak og file på innsug.
MVH
S-A
File på innsuget? planer om større propell, a'la ATT??
Posted 03 November 2015 - 15:11
Hei,
Ingen direkte oppgraderinger, heller optimeringer av eksisterende hardware. (Wow, det der hørtes byråkratisk ut, når jeg leste det om igjen )
http://www.offroad.n...-3#entry1694802 (fra innlegg #48)
Posted 03 November 2015 - 15:48
Rensing av bakpotta, da æ har for my motstand og motorlampe ikke slokker på hardkjøring mer. Samt at potta ble trykt av en dag her, når trødd gassen i bånn.
Kappa ut toppen av potta, renska ut englehåret og kappa ut litt ekstra. Ikke ferdig med lukking av potta da sveisapp mitt er dårlig egna til tynnplatesveis. Mer i garasjetråden min.
Posted 04 November 2015 - 22:02
Posted 04 November 2015 - 23:25
Posted 05 November 2015 - 19:23
Fått sveisa lokket på lydpotta, og montert. Nesten ikke mer lyd, men motor går lettere.
Vaska luftfilteret, ligger til tørk. Spraya/vaska bremserens på luftmengdemåler.
Posted 07 November 2015 - 10:02
Posted 08 November 2015 - 20:58
Bytta FSD, PMD, Driver eller hva man nå vil kalle den. Har hatt stopper mer eller mindre ut av det blå, og mener bestemt at jeg har kontroll på Diesel.
Har ikke hatt stopper etterpå, men må være ærlig å si at jeg heller ikke har kjørt mye.
Trodde jeg skulle bli kvitt den irriterende rykkingen i 90 km/t med lock up aktivert. Men dengang ei. Får lure litt til på den da....
Ellers er det bare gleden :-)
Posted 11 November 2015 - 20:00
Då har första delen av veckan gått med till felsök/ reperation av ljus, byte av framruta, service av motor och automat, fet i alla nipplar, byggt nytt avgasrör till stepsiden (sorry blev enkelt 3" )
Visade bilen idag på bilprovning (eu kontroll) och fick blankt papper. Inte illa för en 30+ gammal slitare som rullar i ur o skur.
Då är de väl tänkt att sälja den igen , gång nr 2....
Posted 12 November 2015 - 16:31
Då va de en bil mindre.. Stepsiden försvann under 24 timmar på blocket.se. 10 samtal och säkert 20 mail. Ny ägare i Kungshamn.
Posted 16 November 2015 - 23:01
Hallo, kara!
Her er det liv, har fortsatt en XC70 ja... Riktignok en litt nyere versjon enn den forige. Den tok fyr.... Ellers gikk je nettopp til innkjøp av...... Hehe..... Rektig.... En gammal Cheva!!! Riktignok en G30 Starcraft, uten båt på taket Grei sak som har stått de siste åra, så driver og bytter batterier og reimer nå. Pokker å trangt og jævlig... Tenk å bygge en så diger bil så tett innpå en motor! Håpløst!!!
..ikke sitt på noe kaldt, -da kommer dom!!!
Posted 20 November 2015 - 05:37
et tips skauing.. fjærn begge batteriene og sett er stort lastebilbatteri inni lasterommet istedet
da slipper du problemet med at det bakerste batteriet fryser..
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
Posted 20 November 2015 - 16:01
Posted 20 November 2015 - 22:44
Heisan, hatt litt problem med thaoen min i det siste (98 mod), slurer, så jeg kjørte gjennom alle girene og peila olja i dag, rett mengde olje men lokta svid cluthc, men hvordan kan man lese av feilkodene selv??? Noen som har anelse??? Frykter for at det blir bytte av girkasse
Hei,
Med forbehold om feil;
Hvis du bytter olje (flusher) omgående, uten å kjøre noe mere, så _kanskje_ du klarer deg. Hvis f.eks olje er såpass gammel at alt av tilsatser er borte / brukt opp, så kan det som nevnt hjelpe å få på ny olje.
På den annen side, hvis det slurrer pga. f.eks dårlig / lavt linjetrykk(?) i girkassa, så hjelper det nok ikke med bare oljebytte.
Er det lenge siden olja ble byttet? Hva med filter / sugesil i bunnpanne på girkass?
Hvor langt er bilen gått? Og har du kjørt mye med stor tung henger?
MVH
S-A
Posted 23 November 2015 - 23:41
Justert på handbrekkvaieren, satte imellom en litt større mutter fr å få strammet mer. er vel utslite bremsebånd...
Bilen står klar utenfor verksted for PKK i morra, tru hvor mye som er feil ?
Posted 24 November 2015 - 10:53
Edited by Tahoechase, 24 November 2015 - 10:55.
Posted 24 November 2015 - 11:29
Justert på handbrekkvaieren, satte imellom en litt større mutter fr å få strammet mer. er vel utslite bremsebånd...
Bilen står klar utenfor verksted for PKK i morra, tru hvor mye som er feil ?
Detta gjorde du efter att du hade justerat bromsbanden i bromstrumman? Skall inte vara nödvändigt att justera på handbromsvajern om du inte släppt denna.
God tur till PKK
/M
Posted 24 November 2015 - 13:37
Veckan som har gått:
Öppnat upp Duramax LB7 motorn som satt i bilen. Då motorn jag köpt inte va helt komlett. Ja blev lite utöver golvet...
Edited by manfred, 24 November 2015 - 13:57.