Da er ramma plukket ren. Tok av bremserørene i dag og høytrykkspylte hele skiten
I utgangspunktet så ramma helt fin ut og jeg trodde ikke det var noe rust på den. Sett bort fra det fremre tverrstaget.
Tok litt feil Startende rustangrep over alt egentlig. Heldigvis ikke noe alvorlig, men litt her og der som absolutt må gjøres noe med. Kjørte gjennom spyling inne i ramma og det kom ut litt møkk, men ikke mye og så bare rent vann. Tror kanskje det står bra til innvendig.
Jeg satser på at det ikke er noen alvorlig rust innvendig og sprøyter inn penetrerende rusthemmende olje. Corrofix først og så spyler jeg ut og sprayer inn Rustkiller. Det bør være så godt jeg får gjort innvendig.
Utvendig blir det sandblåsing. Rustkiller i krokene og så blir det Zinga deretter IsoGrunn og så sprøyter jeg på Signalgul skipsmaling tynnet med korrosjonshemmende tilsetning.
Rundt bakre støtdemperfeste begynner det å bli rustangrep. Ikke særlig synlig før nedplukkingen og spyling.
Tverrstaget med utligger for fremre feste til bakfjæra begynner å få solid rust som er i ferd med å begynne å grave.
Fremre bumpstoppers har rustet til de evige jaktmarker og er bare å få ut skruene fra mutterne og vekk med restene. Må bestille noe nytt å sette inn der.
Tenkte jeg skulle være korrekt og få sveiset på de nye padsene på akselhylsene på et godkjent verksted. Beskrev jobben og spurte om en ca pris. 810,- kr pr time pluss moms og de regnet med at de ville bruke ca tre til fire timer. 4-5 lapper for å dra 8 sveiser på ca 10 cm hver seg. Bare utvendige enkle sveiser i solid gods.
Drit og dra, dette får jeg en kompis som har fagbrev til å sveise og ferdig med det. Kravet er fagmessig utførelse og da holder fagbrev.