Da er det i gang. Det som skal ordnes nå er:
Nedpukking og sandblåse rent ned til metall. Både ramme og karosseriet. Så skal åpningen i hjulbuene kuttes større for å gi plass til større dekk.
Dekk dimensjon 33 x 12,5 - 15
Skivebremser bak med kraftreguleringsventil. (ligger klart)
Samuraiaksling bak som overhales og setter inn LSD. (venter bare på å få igjen en ny etter å ha lånt bort min)
Torsjonsstag på bakakslingen (bestilt)
Samuraiaksling foran som overhales og får ARB og Trail Tough Crom Molybden Stikkakslinger. (ARB og tikkakslinger bestilt)
Ved behov 30 mm spacere (ligger klart)
Panhardstag på forakslingen. (er bestilt)
Trailmaster 50 mm Fjærhevesett. (ligger klart)
Trailmaster gassdempere. (ligger klart)
All øvrig gummi byttes til polyurethane. (er bestilt)
Trailmaster 50 mm Bodylift. (ligger klart)
Vinsj 2200 kg med trådløs fjernkontroll bak (ligger klart)
Vinsj 2200 kg med trådløs fjernkontroll foran (ligger klart)
Ny støtfanger foran (under konstruksjon)
Bushwacker 6" skjermbreddere (ligger klart)
Original kufanger montert foran (på bilen men må av for modding)
Hella 3000 ekstralys 2 stk (ligger klart)
Motor G16b 1600 ccm 96HK med injeksjon (står klar i bukk)
Motorvarmer med kupevarmer og tidsstyring. (står i bilen men skal ut)
Fastmontert batterilader. (samme som forrige)
Dynamo 105 A (bestilt)
Omformer 12V til 230 V 300 Watt. (ligger klart)
Dough Thorley eksosmanifoil og 2" eksosanlegg med katalysator (ligger klart)
Ny clutch dual friction (bestilt)
Servostyring Vitarasnekke (på bilen men må av for oppussing)
Ny styredemper (bestilt)
AC ombygget til air on board med 5liter x 2 tanker under balja (venter til motoren er på plass)
Bikinitopp og Duster (ligger klart)
Snorkel (bestilt selve toppen resten må bygges)
Bart metall skal grunnes med Zinga som gir bedre rustbeskyttelse enn varmgalvanisering etter tester. Så IsoGrunn og MetallDefender der det er mye slitasje.
Så skal den lakkeres i GUL farge. For meg er det GUL som gjelder på samme måte som en Ferrari er rød.
Hvis jeg får bilen på veien før midten av august er jeg kjempefornøyd. Men jeg har et par uker ferie nå og så har jeg fri juni-juli og halve august så jeg har anledning til å holde på i det meste av sommeren.
Jeg skal konsentrere meg på akslinger og ramme samt undersiden av balja. Får jeg dårlig tid setter jeg på balja ulakket. Da er det bare å blåse den ren neste sommer og lakkere hvis jeg har tatt undersiden av den i sommer.
Edited by Nöcke Gunnar, 04 May 2008 - 23:54.