Jeg skal ha en prat til med forsikringen for det er ikke aktuelt å godta en erstatning på 35 tusen for totalvraking av den bilen etter at jeg er ferdig med opp-pussingen.
Gunnar Nöcke sin Suzuki SJ 416i garasje
#281
Posted 16 August 2008 - 16:21
Jeg skal ha en prat til med forsikringen for det er ikke aktuelt å godta en erstatning på 35 tusen for totalvraking av den bilen etter at jeg er ferdig med opp-pussingen.
#282
Posted 17 August 2008 - 15:10
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#283
Posted 17 August 2008 - 15:38
Spørsmålet er jo bare hva de mener at jeg skal betale for forsikringen. Jeg skal jo ikke ha kasko, men sikre en utbetaling av hva bilen faktisk koster å erstatte.
Skal Fjallasport bygge en tilsvarende bil vil det sikkert komme på 200 tusen. Minst. Og det er det som faktisk er erstatningsverdien på bilen. Teknisk verdi.
Akkurat som huset har en teknisk verdi på 5,5 mill. Det kan ikke selges for den prisen, men det vil koste så mye å bygge det opp etter feks en brann.
Bilen har en teknisk verdi på kanskje 200 tusen og en salgsverdi på kanskje 35 tusen.
Det er hva diskusjonen med Gjensidige dreiser seg om.
#284
Posted 17 August 2008 - 20:54
#285
Posted 17 August 2008 - 21:00
Bare den ikke ruster så er det nok for meg.
Den skal ikke holde mer enn 125 HK
#286
Posted 05 September 2008 - 21:59
Jobber derfor med papirer og godkjenninger.
Ett steg frem og ett steg tilbake, to steg frem og ett steg tilbake. Ikke alltid like lett å få godkjent ombygging og et jævla slit er det. Gleden er imidlertid ikke bare for meg selv, men å kunne bida til at andre med samme interesse også får mulighet til å få godkjent sine ombygginger på grunnlag av det jeg har jobbet frem.
Meningen med et slikt forum og en klubb er jo å dele. Derfor er det meningsfult for meg å kunne dele dette med andre.
Jeg fikk ikke gjennomslag for 33" dekk denne gangen, mendet er en mulighet til anke som er god for de har missforstått søknaden totalt. Grunnen ligger nok i at han som har behandlet den sluttet forrige uke og de som tok over har ikke gått gjennom søknaden skikkelig.
Men følgende har jeg fått godkjenning på.
Skivebremser på bakakslingen med større sylinder i hovedbremsepumpa, kraftredusksjonsventil til bakakslingen. Det er ett skritt frem.
Totalt på denne søknaden. To frem og ett tilbake, det betyr ett skritt nærmere målet. For min del er det ikke så langt igjen nå.
33" dekk og støtfangere med vinch foran og bak.
Det som er godkjent er original kufanger, G16 motor med 96 HK og inj, samuraiakslinger, Trailmaster hevesett 50 mm med Tüv, Trailmaster bodylift 50 mm med Tüv, ombygging av bremsesystemet med skivebremser bak.
Det som ikke trenger godkjenning er elektronisk startsperre, satelittsporing, programmerbar inj, ombygd air-condition til trykkluft ombord, Bushwackers, 105 A lader, ekstralykter, Panhardstag til sideveis stabilisering av forakslingen, antitorsjonsstag for stabilisering av bakakslingen, innvendig veltebur gidder jeg ikke søke om.
#287
Posted 05 September 2008 - 22:44
Tusen takk gunner,for all info du legger ut
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#288
Posted 05 September 2008 - 23:03
Hyggelig å få hilse på deg og brodern. Håper vi får en like fin helg til neste år og da håper jeg også Gunnar kan komme med ny bil.
Det blir lite mekking om dagen på meg også, strir litt med lysene. Håper Roar finner det rele jeg trenger for å bytte ut det defekte jeg har.
Nå er det bare og jobbe so f.. for å kunne putte i en 2L til neste Suki treff. Må jo ha no nytt til da.
#289
Posted 06 September 2008 - 10:53
Klart gunnar kommer.....sant gunnar....omså jeg må ta turen ut til deg og hjelpe deg med bilen
Med så mye papirarbeid du gjør for oss sukifolk,burde vi stille opp og skru på bilen dins mens du står å peker hva vi skal gjøre
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#290
Posted 06 September 2008 - 16:10
Klart gunnar kommer.....sant gunnar....omså jeg må ta turen ut til deg og hjelpe deg med bilen
Med så mye papirarbeid du gjør for oss sukifolk,burde vi stille opp og skru på bilen dins mens du står å peker hva vi skal gjøre
Jeg synes jo det er morsomt å skru på bilen, problemet er jo det at jeg er semesterpendler til Trondheim, NTNU og det skal jeg fortsette med i ca 3,5 år til før jeg er klar til å forhåpentligvis levere inn en doktorgradsavhandling og forsvare den i en disputas.
Selv om jeg sikkert burde jobbet med avhandlingen til sommeren så skal jeg prioritere å få sammen bilen. Ikke prioritet på huset, forhåpentligvis få litt tid til å hjelpe svigersønn med å sette opp garasje, men prioritet på bilen. Jeg skal på treffet neste år, om jeg så skal sykle med sukien på ei sykkeltralle.
#291
Posted 06 September 2008 - 22:37
http://www.offroad.n...showtopic=81865 *supervitara sin garasje*
#292
Posted 09 September 2008 - 07:20
Founder Suzuki 4x4 Norway
#293
Posted 09 September 2008 - 07:37
#294
Posted 09 September 2008 - 08:20
#295
Posted 09 September 2008 - 12:56
Og det å kaste ansvaret over på kona er ikke alltid det smarteste, eller nødvendigvis det man ønsker å gjøre.
#296
Posted 09 September 2008 - 13:07
Men en uke før hadde kanskje passet bedere foe de fleste. Så slipper vi dette.
#297
Posted 09 September 2008 - 15:03
Men en uke før hadde kanskje passet bedere foe de fleste. Så slipper vi dette.
Ja, sure kjerringer slår alltid negativt ut siden. På en eller annen måte tar de alltid hevn.
Sånn er det bare.
#298
Posted 09 September 2008 - 15:17
#299
Posted 09 September 2008 - 16:27
kr.29.- pr. skudd
I fjord gikk det i snitt 10 - 15 skudd pr. dag og jakta varer helt til jul. I tilegg så kommer skudd til rifla for rådyrjakt og i tilegg til det må vi betale for terrenget.
Eneste positive er at man får gått mye i skogen og får god trim + hvis man er heldig får man noen middager.
#300
Posted 09 September 2008 - 19:05
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt







