Gå til innhold

Foto
* * * * - 7 votes

Gunnar Nöcke sin Suzuki SJ 416i garasje

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
677 replies to this topic

#281 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 16 August 2008 - 16:21

QUOTE(terje takras @ 16 Aug 2008, 14:28) <{POST_SNAPBACK}>
Sant det biggrin.gif

Jeg skal ha en prat til med forsikringen for det er ikke aktuelt å godta en erstatning på 35 tusen for totalvraking av den bilen etter at jeg er ferdig med opp-pussingen.

#282 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 17 August 2008 - 15:10

Jeg fikk beskjed når jeg skulle ha kasko på fiestan at jeg måtte vis den til forsikringselskapet og få vurdert taksten hos dem....trudde det bare var NAF/bilverksdet som gjorde det

#283 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 17 August 2008 - 15:38

QUOTE(terje takras @ 17 Aug 2008, 16:10) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg fikk beskjed når jeg skulle ha kasko på fiestan at jeg måtte vis den til forsikringselskapet og få vurdert taksten hos dem....trudde det bare var NAF/bilverksdet som gjorde det

Spørsmålet er jo bare hva de mener at jeg skal betale for forsikringen. Jeg skal jo ikke ha kasko, men sikre en utbetaling av hva bilen faktisk koster å erstatte.
Skal Fjallasport bygge en tilsvarende bil vil det sikkert komme på 200 tusen. Minst. Og det er det som faktisk er erstatningsverdien på bilen. Teknisk verdi.
Akkurat som huset har en teknisk verdi på 5,5 mill. Det kan ikke selges for den prisen, men det vil koste så mye å bygge det opp etter feks en brann.

Bilen har en teknisk verdi på kanskje 200 tusen og en salgsverdi på kanskje 35 tusen.

Det er hva diskusjonen med Gjensidige dreiser seg om.

#284 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 17 August 2008 - 20:54

Ramma blir så sterk nå at jeg tror du kan putti i en chevy 350 small block på 300 gamp uten at den ryker. tongue.gif

#285 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 17 August 2008 - 21:00

QUOTE(Svein54 @ 17 Aug 2008, 21:54) <{POST_SNAPBACK}>
Ramma blir så sterk nå at jeg tror du kan putti i en chevy 350 small block på 300 gamp uten at den ryker. tongue.gif

Bare den ikke ruster så er det nok for meg.

Den skal ikke holde mer enn 125 HK biggrin.gif biggrin.gif

#286 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 05 September 2008 - 21:59

Det er stille på skru-fronten for tiden. Jeg er forvist til NTNU og bilen, eller rettere sagt delene, er hjemme på Lillehammer.

Jobber derfor med papirer og godkjenninger.

Ett steg frem og ett steg tilbake, to steg frem og ett steg tilbake. Ikke alltid like lett å få godkjent ombygging og et jævla slit er det. Gleden er imidlertid ikke bare for meg selv, men å kunne bida til at andre med samme interesse også får mulighet til å få godkjent sine ombygginger på grunnlag av det jeg har jobbet frem.

Meningen med et slikt forum og en klubb er jo å dele. Derfor er det meningsfult for meg å kunne dele dette med andre.

Jeg fikk ikke gjennomslag for 33" dekk denne gangen, mendet er en mulighet til anke som er god for de har missforstått søknaden totalt. Grunnen ligger nok i at han som har behandlet den sluttet forrige uke og de som tok over har ikke gått gjennom søknaden skikkelig.

Men følgende har jeg fått godkjenning på.

Skivebremser på bakakslingen med større sylinder i hovedbremsepumpa, kraftredusksjonsventil til bakakslingen. Det er ett skritt frem.

Totalt på denne søknaden. To frem og ett tilbake, det betyr ett skritt nærmere målet. For min del er det ikke så langt igjen nå.

33" dekk og støtfangere med vinch foran og bak.

Det som er godkjent er original kufanger, G16 motor med 96 HK og inj, samuraiakslinger, Trailmaster hevesett 50 mm med Tüv, Trailmaster bodylift 50 mm med Tüv, ombygging av bremsesystemet med skivebremser bak.
Det som ikke trenger godkjenning er elektronisk startsperre, satelittsporing, programmerbar inj, ombygd air-condition til trykkluft ombord, Bushwackers, 105 A lader, ekstralykter, Panhardstag til sideveis stabilisering av forakslingen, antitorsjonsstag for stabilisering av bakakslingen, innvendig veltebur gidder jeg ikke søke om.

#287 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 05 September 2008 - 22:44

Nais...da slipper jeg å tenke på at sjermbredderene ikke går igjenom EU-kontrollen.
Tusen takk gunner,for all info du legger ut smile.gif

#288 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 05 September 2008 - 23:03

Takk for sist Terje,
Hyggelig å få hilse på deg og brodern. Håper vi får en like fin helg til neste år og da håper jeg også Gunnar kan komme med ny bil.
Det blir lite mekking om dagen på meg også, strir litt med lysene. Håper Roar finner det rele jeg trenger for å bytte ut det defekte jeg har.
Nå er det bare og jobbe so f.. for å kunne putte i en 2L til neste Suki treff. Må jo ha no nytt til da. rolleyes.gif

#289 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 06 September 2008 - 10:53

Hehe...Hyggelig å hilse på deg og svein smile.gif
Klart gunnar kommer.....sant gunnar....omså jeg må ta turen ut til deg og hjelpe deg med bilen smile.gif
Med så mye papirarbeid du gjør for oss sukifolk,burde vi stille opp og skru på bilen dins mens du står å peker hva vi skal gjøre wink.gif

#290 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 06 September 2008 - 16:10

QUOTE(terje takras @ 6 Sep 2008, 11:53) <{POST_SNAPBACK}>
Hehe...Hyggelig å hilse på deg og svein smile.gif
Klart gunnar kommer.....sant gunnar....omså jeg må ta turen ut til deg og hjelpe deg med bilen smile.gif
Med så mye papirarbeid du gjør for oss sukifolk,burde vi stille opp og skru på bilen dins mens du står å peker hva vi skal gjøre wink.gif

Jeg synes jo det er morsomt å skru på bilen, problemet er jo det at jeg er semesterpendler til Trondheim, NTNU og det skal jeg fortsette med i ca 3,5 år til før jeg er klar til å forhåpentligvis levere inn en doktorgradsavhandling og forsvare den i en disputas.

Selv om jeg sikkert burde jobbet med avhandlingen til sommeren så skal jeg prioritere å få sammen bilen. Ikke prioritet på huset, forhåpentligvis få litt tid til å hjelpe svigersønn med å sette opp garasje, men prioritet på bilen. Jeg skal på treffet neste år, om jeg så skal sykle med sukien på ei sykkeltralle.

#291 Esbensj

Esbensj

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 344 Innlegg:

Posted 06 September 2008 - 22:37

thats the spirit..! er i grunn heilt enig i det selv jeg vil og på treff neste år:P

#292 vidar

vidar

Vidar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 09 September 2008 - 07:20

Treff neste år, ja second that, jeg MÅ få dratt neste år. Kanskje vi ikke skal legge det midt i skolestart for de som har smårollinger enda smile.gif
Vidar
Founder Suzuki 4x4 Norway

#293 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 09 September 2008 - 07:37

Barn er ingen hindring Vidar, jeg har ei på 6 år selv. Husk at når man driver med Suki så er det en hobby og det er viktig for en mann i en stresset hverdag og ha noe å holde på med så vi overlever i dagens kvinnesamfunn. whistle.gif Fortell dette til kona di og hun lar deg dra med en gang. whistle.gif tongue.gif biggrin.gif

#294 JarleA

JarleA

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 557 Innlegg:

Posted 09 September 2008 - 08:20

Det er ikke nødvendigvis barnet som er den største hindringen, kan ofte og være moren til dette barnet som har et ord med i laget! Jeg vil og være med neste år!
Jarle
Medlemsnr 151 Suzuki 4x4 Club Norway
Garasje: http://www.offroad.n...showtopic=75356

#295 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 09 September 2008 - 12:56

Jeg tror også at det at det legges til midt i skolestarten kan virke litt hemmende.

Og det å kaste ansvaret over på kona er ikke alltid det smarteste, eller nødvendigvis det man ønsker å gjøre.

#296 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 09 September 2008 - 13:07

Fordelen med å legge det til den helgen er at det som oftes er fint vær fordi da har alle begynt og jobbe. tongue.gif
Men en uke før hadde kanskje passet bedere foe de fleste. Så slipper vi dette.argue.gif tongue.gif

#297 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 09 September 2008 - 15:03

QUOTE(Svein54 @ 9 Sep 2008, 14:07) <{POST_SNAPBACK}>
Fordelen med å legge det til den helgen er at det som oftes er fint vær fordi da har alle begynt og jobbe. tongue.gif
Men en uke før hadde kanskje passet bedere foe de fleste. Så slipper vi dette.argue.gif tongue.gif

Ja, sure kjerringer slår alltid negativt ut siden. På en eller annen måte tar de alltid hevn.

Sånn er det bare.

#298 McZuk

McZuk

Offroader

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 148 Innlegg:

Posted 09 September 2008 - 15:17

Jeg og må komme neste år, da blir det forhåpentligvis 3 fra sandnes området. En convoy med samurai hadde vært kul det.

#299 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 09 September 2008 - 16:27

Vi tror vi holder på med en dyr hobby Gunnar, jeg driver med jakt i tilegg og fikk meg et sjokk når jeg var borte for å kjøpe skudd til hagla. ( blyhagel er ikke lov lenger å bruke) må bruke wolfram.
kr.29.- pr. skudd sad.gif Nå man skyter på skogsfugel går det som regel to skudd med en gang, altså kr.58,- pr. fugel om man treffer eller bommer. ohmy.gif
I fjord gikk det i snitt 10 - 15 skudd pr. dag og jakta varer helt til jul. I tilegg så kommer skudd til rifla for rådyrjakt og i tilegg til det må vi betale for terrenget.
Eneste positive er at man får gått mye i skogen og får god trim + hvis man er heldig får man noen middager. smile.gif

#300 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 09 September 2008 - 19:05

kylling på spar koster bare 29,90.- og i skogen trimmer vi ikke,der kjører vi wink.gif