Gå til innhold

Foto
* * * * - 7 votes

Gunnar Nöcke sin Suzuki SJ 416i garasje

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
677 replies to this topic

#321 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 01 October 2008 - 08:37

Nå fikk jeg litt dårlig samvittighet her jeg gunnar, for jeg kom akkurat på at jeg skule sende deg papirene på søknaden og godkjenningen av 410'en min...

det kommer snart...

og får du igjennom SPOA og 33" vil jeg ha en kopi med mitt navn påwink.gif

#322 Roar Hovet

Roar Hovet

Bygdetulling

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 01 October 2008 - 08:55

Ja, få ut fingeren Sven!
Tlf: 98883546

#323 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 01 October 2008 - 10:37

QUOTE(sven @ 1 Oct 2008, 09:37) <{POST_SNAPBACK}>
Nå fikk jeg litt dårlig samvittighet her jeg gunnar, for jeg kom akkurat på at jeg skule sende deg papirene på søknaden og godkjenningen av 410'en min...

det kommer snart...

og får du igjennom SPOA og 33" vil jeg ha en kopi med mitt navn påwink.gif

Jeg holder også på med et par andre søknader som jeg ikke helt vet hvordan jeg skal begrunne.

Men får jeg gjennom 33" så skal jeg nok si fra

#324 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 01 October 2008 - 13:39

jeg har en annen nøtt til deg og Gunnar, om du får igjennom 33"

vitara V6'er i sj:)

#325 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 01 October 2008 - 14:47

Nå blir jeg litt nysgjerrig Sven på hva du prøver og få godkjent på 410. Har jo som kjent 410 selv som jeg har gjort om til 413. Skulle gjerne ha fått godkjent ommbygging. Eller er dette en utfordring til deg Gunnar? rolleyes2.gif

#326 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 01 October 2008 - 14:58

jeg har fått godkjent å sette inn 413 motor med injection i min 410... svaret fra BT ligger her hjemme... smile.gif

har og fått godkjent marginalt større hjul, og BL

#327 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 01 October 2008 - 19:01

QUOTE(sven @ 1 Oct 2008, 14:39) <{POST_SNAPBACK}>
jeg har en annen nøtt til deg og Gunnar, om du får igjennom 33"

vitara V6'er i sj:)

V6 motoren er såpass tung at da må det inn sterkere fjærer og en masse tjoms. Det blir jævla mye å få til.

#328 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 01 October 2008 - 19:04

QUOTE(Svein54 @ 1 Oct 2008, 15:47) <{POST_SNAPBACK}>
Nå blir jeg litt nysgjerrig Sven på hva du prøver og få godkjent på 410. Har jo som kjent 410 selv som jeg har gjort om til 413. Skulle gjerne ha fått godkjent ommbygging. Eller er dette en utfordring til deg Gunnar? rolleyes2.gif

en G13 motor i 410 er greit å få til nå. skivebremser også, etc men G16 motor henger litt igjen. Holder på å jobbe med en slik søknad så jeg får se om det kan gå gjennom etter hvert.

Akkurat nå ligger jeg litt i ro og avventer at par svar før jeg går videre. Det er ikke noe poeng å stresse med en ting som kan løses dersom en annen søknad som ligger inne blir godkjent. Jeg vil være litt rasjonell også.

#329 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 01 October 2008 - 19:05

QUOTE(Roar Hovet @ 1 Oct 2008, 09:55) <{POST_SNAPBACK}>
Ja, få ut fingeren Sven!

Og så vasket den fingeren før den kommer på besøk i garasjen her. dry.gif

#330 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 01 October 2008 - 23:05

hmmmm, når jeg er på besøk hos deg gunnar, så er det så mørkt likevel biggrin.gif

men det er nok mer fare for at den fingeren er oppe i kassa med ARB og slikt biggrin.gif

Edited by sven, 01 October 2008 - 23:07.

#331 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 01 October 2008 - 23:11

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 1 Oct 2008, 19:01) <{POST_SNAPBACK}>
V6 motoren er såpass tung at da må det inn sterkere fjærer og en masse tjoms. Det blir jævla mye å få til.

sikker på at den er så ille mye tyngre?

det er riktignok en større klump, men den er og i helalu... og det er ikke mer enn 2 sylindre ekstra...

så jeg er ikke så sikker på at den er så veldig mye tyngre enn en 410 motor, som er i støpejern..

#332 Esbensj

Esbensj

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 344 Innlegg:

Posted 02 October 2008 - 00:48

du hadde rett igjen gunnar, var i tenningslåsen min problemet lå, det er nå løst så er bare og skru sammen igjen bilen nå og få vist den etterhvert så jeg kan få motor og alt i vognkort:D takk så mye

ps. ikkje meningen og plage deg hvis jeg ringte på et ubeleilig tidspunkt i kveld blei litt sen skruing pga. frue pleiing wink.gif

#333 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 02 October 2008 - 18:52

QUOTE(sven @ 2 Oct 2008, 00:05) <{POST_SNAPBACK}>
hmmmm, når jeg er på besøk hos deg gunnar, så er det så mørkt likevel biggrin.gif

I nattens mulm og mørke ble jeg vekket av kona " Gunnar, det er noen ute i suzukiteltet og de snakker engelsk" Det var Sven som leita etter en G13 motor til 410 sin.

Utrolig bra.

#334 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 02 October 2008 - 18:57

QUOTE(sven @ 2 Oct 2008, 00:11) <{POST_SNAPBACK}>
sikker på at den er så ille mye tyngre?

det er riktignok en større klump, men den er og i helalu... og det er ikke mer enn 2 sylindre ekstra...

så jeg er ikke så sikker på at den er så veldig mye tyngre enn en 410 motor, som er i støpejern..

Den er kanskje ikke så mye større.

Kan du finne ut av vekten på den motoren. Jeg skal etterhvert veie min G16 motor. Hvordan blir det å spleise den V6 mot gearkassa til SJ mon tro. Det finnes en type adapterkasse en kan sette på slik at en kan plukke av fordelingskassa på vitarakassa og koble det inn på en utgående aksling som kan føres inn i en SJ fordelingskasse.

Men da begynner det bli mye mikk og koste en del tid og penger.

#335 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 02 October 2008 - 18:58

QUOTE(Esbensj @ 2 Oct 2008, 01:48) <{POST_SNAPBACK}>
ps. ikkje meningen og plage deg hvis jeg ringte på et ubeleilig tidspunkt i kveld blei litt sen skruing pga. frue pleiing wink.gif

Nei for all del, om jeg ikke kan svare i tlf så legger jeg den bare fra meg så da forstyrrer den ikke i det hele tatt. Bare ring, kan jeg hjelpe deg med noe er det bare hyggelig.

#336 Esbensj

Esbensj

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 344 Innlegg:

Posted 02 October 2008 - 22:57

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 2 Oct 2008, 19:58) <{POST_SNAPBACK}>
Nei for all del, om jeg ikke kan svare i tlf så legger jeg den bare fra meg så da forstyrrer den ikke i det hele tatt. Bare ring, kan jeg hjelpe deg med noe er det bare hyggelig.

biggrin.gif takker

#337 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 09 October 2008 - 10:08

Jeg fikk som kjent avslag på 33" dekk på SJ og det anket jeg umiddelbart. Sendte med noen nye hyggelige ord og sa at de fikk behandle søknaden på nytt.

Jeg har virkelig røsket i systemet nå ser jeg. Har fått et brev hvor de har letet rundt i de ulike distriktene jeg har sendt søknader og lage en liste over alle søknadene mine. Dette har de samlet sammen og lagt ved papirene for behandling av anken. Den skal foregå hos Vegdirektoratet.

Et ankepunkt er at de angriper meg for manglende dokumentasjon og er litt ufine i metodene. Det betyr virkelig mye for dem å stoppe meg nå etter det jeg forstår i brevet de har sendt til Vegdirektoratet. Derfor er det bare å gi gass, jeg skal lage et tilsvar som jeg krever vedlagt under behndlingen i Vegdirektoratet.

De vil absolutt ikke gi meg innsyn i TÜV Raderkatalog, for jeg tror 33" er nevnt som alternativ dimensjon på Suzuki SJ der. Det bør stå der i alle fall siden TÜV har testet en bil med den dimensjonen.

Sender derfor en epost til BT i dag.

Hei !

Viser til samtale med teknisk saksbehandler pr tlf hvor jeg ble bedt om å sende opplysningene pr epost.

I forbindelse med en søknad om endring av dekkdimensjon basert på en TÜV-testet ombygging
foretatt av firma Delta Gälendesport GmBH med TÜV nummer 550B6053B. Dette skal nå vurderes av vegdirektoratet.

Denne testen av annen dekkdimensjon skal da kunne finnes igjen i TÜV Raderkatalog. Oppføringer i denne katalogen henvises til som dokumentasjon for endringer i kjøretøyforskriften og det er derfor etter forvaltningsloven ikke anledning til å
nekte innsyn i oppføringene i nevnte katalog.

Jeg ber derfor om opplysninger om hvilke innføringer som finnes om dekkdimensjoner i TÛV Raderkatalog angående Suzuki SJ 413/Samurai.

Med Vennlig Hilsen

Gunnar Uhlmann

Sammen med dette skal jeg skrive litt småplukk som jeg sender i et brev til Direktoratet. Ikke helvete om jeg har tenkt å gi meg å dette.

#338 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 10 October 2008 - 17:02

Hei,
Hvordan er ståa. Du har en hel bil å skru sammen, men jeg ser ingen aktivitet i garasjen din. tongue.gif tongue.gif
Var innom og tittet på reisebrevet fra ArcticTrophy 2008. Lurer på hvordan vi hadde klart den løypa med sukien våre. Kanskje dette hadde vært noe å være med på som en utfordring. Du bør jo ha ferdig bilen før dette løpet neste år. cool.gif

#339 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 10 October 2008 - 17:29

QUOTE(Svein54 @ 10 Oct 2008, 18:02) <{POST_SNAPBACK}>
Hei,
Hvordan er ståa. Du har en hel bil å skru sammen, men jeg ser ingen aktivitet i garasjen din. tongue.gif tongue.gif
Var innom og tittet på reisebrevet fra ArcticTrophy 2008. Lurer på hvordan vi hadde klart den løypa med sukien våre. Kanskje dette hadde vært noe å være med på som en utfordring. Du bør jo ha ferdig bilen før dette løpet neste år. cool.gif

Bare geip du. Jeg skulle gjerne skrudd bil på heltid men skal jeg ha noen mulighet til å titulere meg med Dr. i løpet av overskuelig fremtid så må jeg nok jobbe med den helvetes doktorgraden også. Det er den som skal gi penger i kassen etterhvert.

Men jeg skal skru litt i desember for da har jeg endel fri om jeg ikke må drive og intervjue folk for å samle data til analysen jeg skal levere i juni.

Men bilen skal på vegen til sommeren. Med 33" dekk. ta deg faan på det. Så kommer jeg innom dere på hytta en tur biggrin.gif biggrin.gif

#340 Esbensj

Esbensj

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 344 Innlegg:

Posted 10 October 2008 - 17:51

kikka også på den artic trophy så jo nesten litt morro ut;=) hehe... ja virka som om biltilsynet seriøst ville gå i mot deg og få stoppa ditt arbeid med suzuki? de likte vel ikkje tanken på at du får en zuki som er kulere en noen bil de har hatt:P wink.gif hehe men virker ikkje som om du har tenkt og gi deg uten en kamp så stå på gunnar biggrin.gif lykke til