Gå til innhold



Foto
* * * * - 7 votes

Gunnar Nöcke sin Suzuki SJ 416i garasje


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
677 replies to this topic

#381 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 30 November 2008 - 16:47

Leker bare litt med tanken, holder nå på og monterer hardtopp, flyr opp og ned mellom kjøkkenet og garasjen for jeg skal og må alltid ha et måltid med ribbe + alt det andre i begynnelsen av desember og dette må jeg lage selv.

Attached Images

  • post_13651_1226110613_thumb.jpg


#382 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 30 November 2008 - 23:20

QUOTE(Svein54 @ 30 Nov 2008, 16:47) <{POST_SNAPBACK}>
Leker bare litt med tanken, holder nå på og monterer hardtopp, flyr opp og ned mellom kjøkkenet og garasjen for jeg skal og må alltid ha et måltid med ribbe + alt det andre i begynnelsen av desember og dette må jeg lage selv.


Jeg gikk ut og fik meg litt sashemi i kveld. Uslåelig mat.

#383 Bergum

Bergum

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2838 Innlegg:

Posted 01 December 2008 - 12:20

Her har du en med datasprut....

http://pirate4x4.no/...mp;postcount=13
________________________________________________________________________________
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway

#384 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 01 December 2008 - 23:01

QUOTE(Bergum @ 1 Dec 2008, 12:20) <{POST_SNAPBACK}>
Her har du en med datasprut....

http://pirate4x4.no/...mp;postcount=13


Det kommer jo også an på hva som er gjort innvendig i motoren, men en G16 med redusert kompresjon til rundt 8 til 1 med godt ladetrykk og datasprut justert for max effekt og ikke minimalt utslipp slik de fabrikkinnstilte er vil gi mye futt. 200 - 250 HK er absolutt oopnåelig innenfor dette. men så spørs det hva tåler resten av bilen, drivverk, ramme, akslinger etc. Jeg skal ikke ha mer enn max 150 HK på den bilen jeg bygger nå.

#385 Esbensj

Esbensj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 344 Innlegg:

Posted 02 December 2008 - 01:35

ja takk tongue.gif!

hehe mye vil ha mer er det ikkje sånn?

mn over på noe annet, har litt vekt data til deg.. : 413 panser veier 13,5KG og glassfiber veide 6,3KG så hjelper jo 7,2 kg forran der det da;) skal sette det på i morra tidlig før visninga... ringte teknisk tidligere i dag og de klarte ikkje og svare på om det var ulovlig med glassfiber panser for det er ikkje noe regler mot det men er et diriktiv ang, eksteriøret skal ikkje endres negativt iforhold til noe krasj test greier... tongue.gif det vet sikkert du mer om en meg,.. men skal veie fremskjermene i glassfiber neste gang jeg er hos han fyren jeg kjøpte panseret av...

#386 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 02 December 2008 - 08:35

QUOTE(Esbensj @ 2 Dec 2008, 01:35) <{POST_SNAPBACK}>
ja takk tongue.gif!

hehe mye vil ha mer er det ikkje sånn?

mn over på noe annet, har litt vekt data til deg.. : 413 panser veier 13,5KG og glassfiber veide 6,3KG så hjelper jo 7,2 kg forran der det da;) skal sette det på i morra tidlig før visninga... ringte teknisk tidligere i dag og de klarte ikkje og svare på om det var ulovlig med glassfiber panser for det er ikkje noe regler mot det men er et diriktiv ang, eksteriøret skal ikkje endres negativt iforhold til noe krasj test greier... tongue.gif det vet sikkert du mer om en meg,.. men skal veie fremskjermene i glassfiber neste gang jeg er hos han fyren jeg kjøpte panseret av...


Nå har jo Tüv testet både panser, forskjermer, ruteramme, balja og bakdøra til 413 i glassfiber og godkjent dem så det at det er glassfiber er ikke et argument. Da må de hevde at utbytting til egenproduserte deler ikke er tillat siden det kan endre engenskapene. Dermed må de også nekte rustsveising siden det endrer egenskaper, de må nekte å sette på hjemmelagede støtfangere etc.

Tror ikke det er noe holdbart i å nekte et glassfiberkaross.

Drøye 7 kg er absolutt verd å bytte det ut for.

Sier de noe på det så ta opp diskusjonen med dem. Alle avslag skal begrunnes i forhold til en spesifik paragraf og det skal spesifiseres hva de ikke godtar.

Tror visningen går bra jeg, lykke til.

#387 Esbensj

Esbensj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 344 Innlegg:

Posted 02 December 2008 - 12:34

oki, takker for det, sitter bare her og tripper nå, skal stikke om en time har visning kl 1400 tongue.gif har fått satt ¨på panseret nå blei greit det legger ut bilder i egen garsje etterhvert...

#388 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 02 December 2008 - 15:34

QUOTE(Esbensj @ 2 Dec 2008, 12:34) <{POST_SNAPBACK}>
oki, takker for det, sitter bare her og tripper nå, skal stikke om en time har visning kl 1400 tongue.gif har fått satt ¨på panseret nå blei greit det legger ut bilder i egen garsje etterhvert...


Ja du må legge ut en del bilder. Og så den delen av vognkortet der det står hva slags motor du har biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

#389 ballemann

ballemann

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 537 Innlegg:

Posted 07 December 2008 - 12:29

gratiss med dagen biggrin.gif

#390 Bergum

Bergum

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2838 Innlegg:

Posted 07 December 2008 - 12:57

QUOTE(ballemann @ 7 Dec 2008, 12:29) <{POST_SNAPBACK}>
gratiss med dagen biggrin.gif


Støtter den.
GRATULERER MED DAGEN.... icecream.gif
________________________________________________________________________________
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway

#391 McZuk

McZuk

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 148 Innlegg:

Posted 07 December 2008 - 13:13

Gratulere med dagen! beer.gif

#392 Esbensj

Esbensj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 344 Innlegg:

Posted 07 December 2008 - 13:56

grattulerer ja wink.gif

#393 Double Toy

Double Toy

    Sjef

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 761 Innlegg:

Posted 07 December 2008 - 18:42

Gratulere med dagen ja...Ikke drikk opp all conjaken nå da tongue.gif
Supervitara har nå blitt Double Toy

Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html

#394 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 07 December 2008 - 19:08

GRATULERER MED DAGEN. beer.gif

#395 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 07 December 2008 - 20:44

Har jo allerede gratulert deg på facebook, men kan gjøre det her også jeg.

GRATULERER SÅ MYE MED DAGEN GUNNAR beer.gif
Tlf: 98883546

#396 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 07 December 2008 - 21:17

Takker så meget.

Har enda 30-40 flasker cocnac igjen så de varer frem til jul, håper jeg.


#397 Jeeps

Jeeps

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5440 Innlegg:

Posted 07 December 2008 - 21:29

Grattis
Er lykkelig eigar av en bensinslukande Tahoe!

#398 terje takras

terje takras

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 07 December 2008 - 21:39

Grattis med dagen wink.gif
Så slenger jeg ut et lite spørsmål i samme slengen:Hvor mang hester tåler girkassa på 413 sånn ca?

#399 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 07 December 2008 - 23:00

QUOTE(terje takras @ 7 Dec 2008, 21:39) <{POST_SNAPBACK}>
Grattis med dagen wink.gif
Så slenger jeg ut et lite spørsmål i samme slengen:Hvor mang hester tåler girkassa på 413 sånn ca?


Ut fra hva jeg har sett andre har gjort vil jeg si at om en ikke røskekjører for mye så holder den lenge med 150 HK og jeg vet om en 413 som hadde rundt 200 HK som girkasse/transfer holdt på i over ett år før jeg mistet styr på hvor det ble av bilen. Den bilen løftet på forhjulene ved akselereaksjon i lyskryss.

Det første som ryker er innfestingen til transferkassa, så ryker motorfestet på høyre side, det som løftes av dreimomentet i motoren og så går det bakre festet på girkassa.

Så går bladfjærene bak, de rulles nærmest opp rundt akslingen. S-fasong.

Stikkakslingene foran er også et svakt punkt om en kjører på originale. Piniong og kryss går jo også til helvete etter hvert.

Etter hvert ryker det meste av drivlinja men om en ordner med innfestingen på en skikkelig måte tåler det overraskende mye. For egen del har jeg vurdert det til at 150 HK på en 413 er ei grense for at det skal være holdbart over tid.

#400 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 11 December 2008 - 13:53

Utrolig godt å ha litt fri før jul.

Men jeg må passe på at BT ikke tar juleferie uten å ha noe å gjøre så jeg fant ut at jeg kunne like gjerne sende dem en julehilsen.

Søknad om å få endre aksellasten på grunnlag av TÜV-test.

Attached Files