Gunnar Nöcke sin Suzuki SJ 416i garasje
#381
Posted 30 November 2008 - 16:47
#382
Posted 30 November 2008 - 23:20
Jeg gikk ut og fik meg litt sashemi i kveld. Uslåelig mat.
#383
Posted 01 December 2008 - 12:20
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
#384
Posted 01 December 2008 - 23:01
Det kommer jo også an på hva som er gjort innvendig i motoren, men en G16 med redusert kompresjon til rundt 8 til 1 med godt ladetrykk og datasprut justert for max effekt og ikke minimalt utslipp slik de fabrikkinnstilte er vil gi mye futt. 200 - 250 HK er absolutt oopnåelig innenfor dette. men så spørs det hva tåler resten av bilen, drivverk, ramme, akslinger etc. Jeg skal ikke ha mer enn max 150 HK på den bilen jeg bygger nå.
#385
Posted 02 December 2008 - 01:35
hehe mye vil ha mer er det ikkje sånn?
mn over på noe annet, har litt vekt data til deg.. : 413 panser veier 13,5KG og glassfiber veide 6,3KG så hjelper jo 7,2 kg forran der det da;) skal sette det på i morra tidlig før visninga... ringte teknisk tidligere i dag og de klarte ikkje og svare på om det var ulovlig med glassfiber panser for det er ikkje noe regler mot det men er et diriktiv ang, eksteriøret skal ikkje endres negativt iforhold til noe krasj test greier...
http://www.offroad.n...showtopic=81865 *supervitara sin garasje*
#386
Posted 02 December 2008 - 08:35
hehe mye vil ha mer er det ikkje sånn?
mn over på noe annet, har litt vekt data til deg.. : 413 panser veier 13,5KG og glassfiber veide 6,3KG så hjelper jo 7,2 kg forran der det da;) skal sette det på i morra tidlig før visninga... ringte teknisk tidligere i dag og de klarte ikkje og svare på om det var ulovlig med glassfiber panser for det er ikkje noe regler mot det men er et diriktiv ang, eksteriøret skal ikkje endres negativt iforhold til noe krasj test greier...
Nå har jo Tüv testet både panser, forskjermer, ruteramme, balja og bakdøra til 413 i glassfiber og godkjent dem så det at det er glassfiber er ikke et argument. Da må de hevde at utbytting til egenproduserte deler ikke er tillat siden det kan endre engenskapene. Dermed må de også nekte rustsveising siden det endrer egenskaper, de må nekte å sette på hjemmelagede støtfangere etc.
Tror ikke det er noe holdbart i å nekte et glassfiberkaross.
Drøye 7 kg er absolutt verd å bytte det ut for.
Sier de noe på det så ta opp diskusjonen med dem. Alle avslag skal begrunnes i forhold til en spesifik paragraf og det skal spesifiseres hva de ikke godtar.
Tror visningen går bra jeg, lykke til.
#387
Posted 02 December 2008 - 12:34
http://www.offroad.n...showtopic=81865 *supervitara sin garasje*
#388
Posted 02 December 2008 - 15:34
Ja du må legge ut en del bilder. Og så den delen av vognkortet der det står hva slags motor du har
#389
Posted 07 December 2008 - 12:29
#390
Posted 07 December 2008 - 12:57
Støtter den.
GRATULERER MED DAGEN....
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
#391
Posted 07 December 2008 - 13:13
#392
Posted 07 December 2008 - 13:56
http://www.offroad.n...showtopic=81865 *supervitara sin garasje*
#393
Posted 07 December 2008 - 18:42
Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html
#394
Posted 07 December 2008 - 19:08
#395
Posted 07 December 2008 - 20:44
GRATULERER SÅ MYE MED DAGEN GUNNAR
#396
Posted 07 December 2008 - 21:17
Har enda 30-40 flasker cocnac igjen så de varer frem til jul, håper jeg.
#397
Posted 07 December 2008 - 21:29
#398
Posted 07 December 2008 - 21:39
Så slenger jeg ut et lite spørsmål i samme slengen:Hvor mang hester tåler girkassa på 413 sånn ca?
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#399
Posted 07 December 2008 - 23:00
Så slenger jeg ut et lite spørsmål i samme slengen:Hvor mang hester tåler girkassa på 413 sånn ca?
Ut fra hva jeg har sett andre har gjort vil jeg si at om en ikke røskekjører for mye så holder den lenge med 150 HK og jeg vet om en 413 som hadde rundt 200 HK som girkasse/transfer holdt på i over ett år før jeg mistet styr på hvor det ble av bilen. Den bilen løftet på forhjulene ved akselereaksjon i lyskryss.
Det første som ryker er innfestingen til transferkassa, så ryker motorfestet på høyre side, det som løftes av dreimomentet i motoren og så går det bakre festet på girkassa.
Så går bladfjærene bak, de rulles nærmest opp rundt akslingen. S-fasong.
Stikkakslingene foran er også et svakt punkt om en kjører på originale. Piniong og kryss går jo også til helvete etter hvert.
Etter hvert ryker det meste av drivlinja men om en ordner med innfestingen på en skikkelig måte tåler det overraskende mye. For egen del har jeg vurdert det til at 150 HK på en 413 er ei grense for at det skal være holdbart over tid.
#400
Posted 11 December 2008 - 13:53
Men jeg må passe på at BT ikke tar juleferie uten å ha noe å gjøre så jeg fant ut at jeg kunne like gjerne sende dem en julehilsen.
Søknad om å få endre aksellasten på grunnlag av TÜV-test.









