2 komponent akrylmaling
Gunnar Nöcke sin Suzuki SJ 416i garasje
#441
Posted 21 March 2009 - 22:48
2 komponent akrylmaling
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
#442
Posted 22 March 2009 - 22:49
Er det gulle greit å bruke mener du? Tåler det oljesøl uten å løses opp? Hva medsltasje fra bildekk, jeg kjører ikke pigdekk på noen av mine 5 biler.
Har du personlig erfaring med det? Skal jeg gjøre noe grunning først? Betyr det noe at det ser ut til å bli gulvvarme under?
Bare et par raske spørsmål.. ;-) Setter pris på hjelp med dette.
#443
Posted 22 March 2009 - 23:01
Har du personlig erfaring med det? Skal jeg gjøre noe grunning først? Betyr det noe at det ser ut til å bli gulvvarme under?
Bare et par raske spørsmål.. ;-) Setter pris på hjelp med dette.
Vel, de er det vanlige guffa de bruker på verkstedgulv... :-)
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
#444
Posted 22 March 2009 - 23:02
#445
Posted 24 March 2009 - 20:15
Når det gjelder tapetvalg har jeg meldt meg ut. :-) Jeg bare føler jeg driter meg ut når jeg kommer med forslag, heldigvis kan jeg lure meg unna med å le og si "Bare kødda"
Jeg får høre med en leverandør til verkstedindusrien, men det er vel slik som det Bergum foreslår.
#446
Posted 24 March 2009 - 20:17
#447
Posted 25 March 2009 - 21:47
Satt inn hovedbryter og en konverter slik at jeg har 220V til mobillader og PC i bilen.
Kompresjonstest: 12,1 kg-12,2 kg-12,5 kg-12,2 kg og det får jeg vel bare akseptere.
Pluggene er litt vel sorte og sotet og litt rå og siden den er bygget om til manuell choke så er det grunn til å tro at det er litt bugg med forgasseren. Men den starter greit hver gang selv med et lite og dårlig batteri.
Jeg har hatt kontakt med Forgasserservice i Drøbak og jeg tror jeg skal prøve en Weber i denne bilen bare for å se hvordan den fungerer. Derfor gadd jeg ikke bytte luftfilter, men sjekket tenningstidspunktet. Ca 8-9 grader før øve dødpunkt ved 800 RPM samt at vakumstyringen av tenningen fungerer greit.
Byttet: Pluggledninger, plugger, motorolje og oljefilter, girkasseolje, olje på diffen foran/diffen bak/girkassa og fordelingskassa, bensinfilter og noen morkne bensinslanger.
Det som kom ut av diffen bak så ut som grå bobleguffe og på fordelingskassa så det ut som gammel motorolje.
Mitt forslag til alle er å bytte all olje, plugger/kabler og sjekke alle justeringer når en tar over en brukt bil.
#448
Posted 25 March 2009 - 22:12
#449
Posted 26 March 2009 - 16:36
Denne bilen er ikke i ille stand og det er ikke særlig mye rust på den. Bestiller meg en Weber 32/36 forgasser til den i løpet av uka så får vi se hvordan den fungerer. Den originale harker en del og jeg er ikke så lysten på å begynne på forgasseren uten å ha bilen i kjørbar stand.
Så blir det å bytte viftereim, registerreim og litt annet smått.
Utover sommeren skal jeg pusse den ned og sprøyte på litt lakk om jeg får tid, den ser skikkelig ille ut.
Edited by Nöcke Gunnar, 26 March 2009 - 16:42.
#450
Posted 26 March 2009 - 17:54
Ser nakent ut uten radiokonsollet.
#451
Posted 26 March 2009 - 19:29
Så ut som om det har vært en hobbyelektriker på gang i det motorrommet...
#452
Posted 26 March 2009 - 21:34
Jeg mener at 34/34 er det forgasserservice skaffer i sett til denne(untatt fra statene da...)
#453
Posted 26 March 2009 - 22:06
The original high performance part for the Samurai is the 32/36 carburetor. It has always been recognized as the easiest and most affordable carb kit in terms of performance. Expect a 24% horsepower boost which turn into a night and day difference from the stock carb unit. The higher CFM (cubic feet per minute) of the EMPI over the stock carb makes for better acceleration without hesitation or the inherent flat spot experienced with the factory carburetor. Your mileage will not suffer with this carb, depending on driving style. The complete kit comes with the pre-jetted 32/36 EMPI carb, chrome air filter(SS601) base adapter plate, complete gasket kit, throttle linkage, support brackets and complete step by step instructions.
#454
Posted 26 March 2009 - 22:51
Ser nakent ut uten radiokonsollet.
Det er ikke bare at den er skitten, panser og forskjermer er tatt fra en blå bil og så har lakken de har sprutet på begynt å koke og så ser det ut som de har slipt litt for å få bort de værste boblene. Skjoldete og stygt.
Skulle gjerne satt inn en radio, men må fikse dørlåsene først.
#455
Posted 26 March 2009 - 22:52
Så ut som om det har vært en hobbyelektriker på gang i det motorrommet...
Skulle gjerne hatt lavt tak på den, absolutt så om noen har en tin-top løsning er jeg klar for diskusjoner der.
Forrige eier hadde problemer med lysene og et verksted koblet opp et ekstra rele og ei jævla vase med ledninger, helt utrolig hva de gjorde når en ser på hvordan det er koblet opp.
Edited by Nöcke Gunnar, 26 March 2009 - 22:59.
#456
Posted 26 March 2009 - 22:57
Jeg mener at 34/34 er det forgasserservice skaffer i sett til denne(untatt fra statene da...)
The original high performance part for the Samurai is the 32/36 carburetor. It has always been recognized as the easiest and most affordable carb kit in terms of performance. Expect a 24% horsepower boost which turn into a night and day difference from the stock carb unit. The higher CFM (cubic feet per minute) of the EMPI over the stock carb makes for better acceleration without hesitation or the inherent flat spot experienced with the factory carburetor. Your mileage will not suffer with this carb, depending on driving style. The complete kit comes with the pre-jetted 32/36 EMPI carb, chrome air filter(SS601) base adapter plate, complete gasket kit, throttle linkage, support brackets and complete step by step instructions.
Jeg ser det er noe ulike meninger om Weber 32/36 34/34 osv og at de må snues. Jeg har vært borte i problemer med Weber tidligere, men kommer til å gjøre et nytt forsøk for å se om det går bedre denne gangen.
Den har manuell choke og det tror jeg er en fordel.
Spørsmålet er om jeg skal slenge på et 2" eksosanlegg.
#457
Posted 27 March 2009 - 11:54
bare å søke epoxy gulv på feks google.
feks http://www.gulvogepoxy.no/
eller feks. http://www.garasjegulv.no/
Edited by banjin, 27 March 2009 - 13:06.
#458
Posted 27 March 2009 - 12:24
Savner effektøkninga og forbruket som gasseren ga, kjører med originalforgasser no.
men syns den gikk litt ureint når kald, mulig dette hadde med mangel på vedlikehold..
Edited by yakuza, 27 March 2009 - 12:29.
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#459
Posted 27 March 2009 - 12:41
Taket mitt får du ikke! Det skal få ligge til det en dag dukker opp en billig og bra high-roof.
#460
Posted 27 March 2009 - 13:15
Den har manuell choke og det tror jeg er en fordel.
Spørsmålet er om jeg skal slenge på et 2" eksosanlegg.
Jeg har et anlegg i rustfritt som jeg har på bilen i dag jeg skal kvitte meg med. Må lage nytt til den nye bilen.







