Litt sent ute kanskje, men her er litt fra Tysklandsturen som Svein54 og jeg var på.
Vi bestilte glassfiber fra Weiss Design
http://www.weiss-des...hnik/index.html og ba om at det skulle leveres til speditør i Flensburg som ligger rett over grensa fra Danmark.
Dermed ble det kortere veg for å hente varene samt at vi selv tok det over grensa, og med utenlandsopphold over 24 timer kan en ta inn en del varer uten å betale avgift. Glassfiberdelene ble betalt på forskudd for å slippe enklere unna med den tyske speditøren.
ColorLine gir ut en del gratisturer og masse rimelige turer. Vi dro gratis fra Larvik til Hirtshals.

Svein ivrig på kaia Larvik.
Ved siden av Flensburger Förde Trans som spedisjonsbyrået heter ligger det et kort-hotel.
Putt kredittkortet i automaten og bestill rom. Så får du en kode og kan bruke den for å komme inn. Overnatting med frokost for 2 personer kom på 62 Euro.
Jeg deler ikke seng eller dyne med Svein54. Gjett hvem som måtte klatre opp i køya. Svein snorka i veg før jeg var ute fra badet så det var bare å klatre.
Rommet var kjempebra, rent med dusj og toalett.
Avkjøringen til Handewitt som stede heter er andre avkjørsel på Autobahn etter grenseovergangen. Lett å finne.
Svein hadde ansvaret for å få tak i bil som var stor nok, men når pallene med baljene kom ble jeg litt svett. De gikk ikke inn gjennom bakdøra før på andre forsøket. En måtte på taket. Heldigvis hadde Svein tenkt på takstativ. Men stropper. Svein: Hyssing med ei lita klemme på er ikke en stropp, det der skal du mobbes for i laang tid.
Vi fikk lastet opp til slutt.
På samme sted ligger det et digert handlesenter hvor en kan kjøpe mineralvann og øl på utførsel TAX FREE
http://www.scandinav...ra-butiker.htmlBrus ca NOK 2,15 og øl halvliterbokser ca NOK 5,-. Kvote er noe skit, danskene handlet i tilhengere. Vi derimot.
Egentlig lurte jeg på om jeg skulle kutte ut hele offroadgreia og bare gå tilbake til MC, litt modda i forhold til R1 men likevel fristende.
Turen hjem gikk knasende fint og jeg må nå rydde plass til enda mere deler til prosjektet mitt som snart har alle delene på plass men det mangler en eneste godkjenning fra BT og det tar litt tid.
Så først flytting av litt dekk
Og slik ser delene ut. Glassfiberbalje med Tüv samt skjermer, baklem, ruteramme og veltebøyle MED Tüv.

,

,
Kan absolutt anbefale andre å gjøre det på samme måte for å spare penger når en bestiller større ting hvor en kan spare både transport og annet.
Edited by Nöcke Gunnar, 04 May 2009 - 07:09.