Gunnar Nöcke sin Suzuki SJ 416i garasje
Posted 20 June 2009 - 22:14
De elektriske pumpene til Biltema har ikke behov for retur og jeg misstenker at dersom de kobles inn i det eksisterende slangesystemet til bensintilførselen slik at de får returslange så overbelastes pumpen og brenner opp etter en stund. Returslangen vil ta unna mer enn hva pumpen er beregnet på slik at den blir gående kontinuerlig. Disse pumpene kjøles ikke av gjennomstrømmende bensin og på litt lengre kjøreturer vil de derfor sannsynligvis gå varme og brenne i stykker.
Et tips: Ikke fest pumpen på innerskjermen med epoxy slik jeg prøvde. Ved prøvekjøring løsnet pumpa og ble knust. Samme dag som sukiklubbens årstreff begynte. Etter at dette var tredje pumpe som ble montert i bilen i løpet av tre dager ble jeg så drita lei at bilen er hensatt i skammekroken og som straff blir den stående der i 10 dager for å tenke over sin elendige oppførsel i det siste.
Posted 20 June 2009 - 22:34
Posted 20 June 2009 - 22:37
De elektriske pumpene til Biltema har ikke behov for retur og jeg misstenker at dersom de kobles inn i det eksisterende slangesystemet til bensintilførselen slik at de får returslange så overbelastes pumpen og brenner opp etter en stund. Returslangen vil ta unna mer enn hva pumpen er beregnet på slik at den blir gående kontinuerlig. Disse pumpene kjøles ikke av gjennomstrømmende bensin og på litt lengre kjøreturer vil de derfor sannsynligvis gå varme og brenne i stykker.
Et tips: Ikke fest pumpen på innerskjermen med epoxy slik jeg prøvde. Ved prøvekjøring løsnet pumpa og ble knust. Samme dag som sukiklubbens årstreff begynte. Etter at dette var tredje pumpe som ble montert i bilen i løpet av tre dager ble jeg så drita lei at bilen er hensatt i skammekroken og som straff blir den stående der i 10 dager for å tenke over sin elendige oppførsel i det siste.
Posted 21 June 2009 - 09:26
Takker for tilbudet men, nå har jeg fått kniven på strupen om at jeg har for lengst overskredet deadline og må bare innfinne meg på kontoret og skrive. Har fått frist til 1.ste august med å levere.
Dvs at hele sommeren kommer til å gå med for å bli ajour igjen. Til og med i dag på søndag sitter jeg her og skruing på bil er blitt satt opp til etter arbeidstid.
Jeg som de siste to månedene har somset og kost meg med å ligge lenge og pjuske med akkurat hva jeg har villet om dagen. Virkeligheten er noe drit med sine krav. Ser ut til at jeg har brukt opp ferien på forskudd.
Kjipt.
Posted 21 June 2009 - 09:28
Vet du likheten mellom en Suzuki 413 og en Tahoe?
De har samme effekt på motoren.
Drivstoffpumpa på en Tahoe har omtrent samme effekt som motoren på en 413. ;-)
Posted 23 June 2009 - 11:36
De har samme effekt på motoren.
Drivstoffpumpa på en Tahoe har omtrent samme effekt som motoren på en 413. ;-)
HAHAHAHAHAHAHA
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
Posted 23 June 2009 - 22:04
Over til noe mer matnyttig. I dag fikk jeg faktisk bekreftet at det går en tintop med SPOA og 33-12,5 x 15 på 8" felg med ET -20 innført i vognkortet. Hvordan de da kan nekte å akseptere Tüv-papirene fra Delta som jeg bygger søknaden min på er utrolig.
Det er absolutt ikke aktuelt for meg å gi meg på denne saken her, jeg skal ringe saksbehandleren i direktoratet i morgen og diskutere dette med vedkommende. Men han er vel på møte, ikke tilstede, ute en tur, på kurs, til lunch, på ferie, sykemeldt, sitter i konferanse, opptatt i en annen telefon eller rett og slett ikke tilgjengelig. Som vanlig.
Eller som en gang jeg ringte og etterlyste en sak og ble satt over til saksbehandleren: "Vent litt så skal jeg finne saken. Hvilken år sendte du den inn til oss?" Da vet du hva du har foran deg.
Posted 24 June 2009 - 09:58
stå på gunnar.... Du får det nok igjennom tilslutt:)
Posted 24 June 2009 - 10:17
For jeg er helt sikker på at de en dag blir så lei Gunnar at de lar han få viljen sin;)
Blir som Tim Robbins i The Shawshank Redemption dette når han skriver til staten og ber om mer midler til bibloteket, når han får avslag sender han søknaden bare oftere og oftere. (Dette er forøvrig min yndlingsfilm. Med Morgan Freeman som forteller blir den magisk)
Posted 24 June 2009 - 21:08
For jeg er helt sikker på at de en dag blir så lei Gunnar at de lar han få viljen sin;)
Blir som Tim Robbins i The Shawshank Redemption dette når han skriver til staten og ber om mer midler til bibloteket, når han får avslag sender han søknaden bare oftere og oftere. (Dette er forøvrig min yndlingsfilm. Med Morgan Freeman som forteller blir den magisk)
Det er en utrolig bra film, ikke bare action og godt filmet men en meget god personskildring som viser enkeltmenneskets håpløse kamp overfor korrupte embedsutøvere.
Kanskje jeg må sende flere søknader. Litt rundt omkring. Nå har jeg en adresse i Vestfold også som jeg kan benytte. Registrert postadresse i Trondheim, Lillehammer og Horten.
Men når ting ser for godt ut til å være sant så er det som regel ikke sant. Det som er kjedelig er når en har direkte kontakt med folk som registrerer seg på forumet og de gir ut opplysninger som de vet ikke stemmer. Godt jeg undersøker ting før jeg bruker det videre.
Hva vil folk oppnå ved å lyve på seg en bil som ikke eksisterer på falskt navn. Hva er de ute etter?
Hva kan være mulig å oppnå med en slik oppførsel? Uten å på godt norsk "drite seg solid ut"?
Sånt vil vi ikke ha her, eller sånne som han dusten i Telemark som ikke betalte for servosnekka han fikk fra meg. Men han skal jeg finne selv om mora hans ikke ville si hvor han gjemte seg.
Edited by Nöcke Gunnar, 24 June 2009 - 21:14.
Posted 06 July 2009 - 22:57
Men får se hva de svarer. Her ligger i alle fall søknaden.
Attached Files
Posted 06 July 2009 - 23:10
Posted 07 July 2009 - 06:01
_______
Posted 07 July 2009 - 07:42
Posted 07 July 2009 - 11:45
Forskjellen er jo når du ligger i 130 på motorveien.....
DA oppfører bilen seg "litt annerledes" en i de dype skoger i russland....
_______
Posted 07 July 2009 - 16:07
DA oppfører bilen seg "litt annerledes" en i de dype skoger i russland....
Ja, det er et godt argument. Men du skal ikke se bort fra at det går an å søke om å få godkjent Jimny akslinger foran og Vitara bak og få det godkjent. Problemet er endringer som er gjort på de akslingene. Sveiser må du også i så fall få noen med sveiseserfikater til å gå god for.
Mulig du kan få det til. Kanskje lettere å gå for å få hele bilen testet av Tuv og få den spesialgodkjent som eget bygget kjøretøy. Da kan du gi den eget navn også. SelmerCrawler Superspeed 4x4 inj. Coolt navn det.
Edited by Nöcke Gunnar, 07 July 2009 - 21:16.
Posted 07 July 2009 - 17:08
Posted 07 July 2009 - 21:15
Nei, den sveisen ville jeg ikke nevnt i det hele tatt. Den vil aldri ryke og vil ikke bli oppdaget. Den sveisen er kanskje det sterkeste punktet på hele akslingen og en forbedring som virkelig gjør at akslingen tåler store tunge dekk.
Jeg svinger innom deg i morgen Svein. Ble ikke noe tur på meg i dag. Ting stopper av og til opp.
Posted 07 July 2009 - 21:29
Posted 09 July 2009 - 10:26
har han profil på fjasboka?
du kunne evnt ringe rundt til alle vennar han har der som du finner telefonummer på og be dei overtale fyren til å betale..
etpar SMS'er så begynner nok folk å ringe til han tenker eg
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost