Gå til innhold

Foto
* * * * - 7 votes

Gunnar Nöcke sin Suzuki SJ 416i garasje

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
677 replies to this topic

#541 Esbensj

Esbensj

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 344 Innlegg:

Posted 10 July 2009 - 10:18

QUOTE(yakuza @ 9 Jul 2009, 11:26) <{POST_SNAPBACK}>
har han profil på fjasboka?
du kunne evnt ringe rundt til alle vennar han har der som du finner telefonummer på og be dei overtale fyren til å betale..
etpar SMS'er så begynner nok folk å ringe til han tenker eg smile.gif

ingen kan komme og si at vi zuki entusiaster ikkje er en sammen sveiset gjeng tongue.gif hehe

#542 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 11 July 2009 - 13:45

QUOTE(Esbensj @ 10 Jul 2009, 11:18) <{POST_SNAPBACK}>
ingen kan komme og si at vi zuki entusiaster ikkje er en sammen sveiset gjeng tongue.gif hehe

God ide. Jeg skal se om han finnes på fjesboka (facebook)

#543 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 11 July 2009 - 13:50

QUOTE(Svein54 @ 7 Jul 2009, 22:29) <{POST_SNAPBACK}>
Venter på deg og loddebolten + gassflaska.

Jeg er satt under administrasjon. Om jeg ikke leverer til 1.ste august får jeg ikke levere tidsbegrenset master og dermed ryker det helt for da må jeg levere en dobbelt så omfattende avhandling. Har jeg ikke "kvittering " på innlevert master sendt til forskerstillingen jeg søker kan jeg glemme den også.

Nå er det bare å jobbe 7 dager i uka fra tidlig til sent og håpe jeg klarer det. Kjørte til Horten i natt. Blir ikke noe her heller før jeg er ferdig.

Enten blir jeg ferdig eller så må jeg begynne selge SJ og LJ for å få noe å leve av. Hårda bud for meg som hadde det så slackt og fint. men men sånn er det.

Snakkes i august.

#544 Lars'ern

Lars'ern

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1450 Innlegg:

Posted 11 July 2009 - 23:22

Kjørte du en svart zuki med henger? Isåfall møtte jeg deg i går kveld smile.gif
Lars'ern

Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil
(sitat Volvo-Lars på http://volvoforum.no)

#545 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 12 July 2009 - 19:46

QUOTE(Lars'ern @ 12 Jul 2009, 00:22) <{POST_SNAPBACK}>
Kjørte du en svart zuki med henger? Isåfall møtte jeg deg i går kveld smile.gif

Var på Hamar en tur på ettermiddagen. Var det deg som kjørte møtende SJ merket med Pirate 4x4 i fronten?

#546 Lars'ern

Lars'ern

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1450 Innlegg:

Posted 13 July 2009 - 00:49

Kjører rød Hilux på 37" med grønne breddere.
Lars'ern

Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil
(sitat Volvo-Lars på http://volvoforum.no)

#547 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 13 July 2009 - 16:35

QUOTE(Lars'ern @ 13 Jul 2009, 01:49) <{POST_SNAPBACK}>
Kjører rød Hilux på 37" med grønne breddere.

Ja deg har jeg møtt på! Ikke vanskelig å oppdage profilen når du kommer i mot.

#548 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 21 July 2009 - 12:50

Et vesentlig problem for å få godkjent 33" dekk på suki er at det eneste Tüv-papiret som beskriver denne dimensjonenpå SJ samtidig beskriver felgene som 9" brede med innpress på 26 mm samt at de skal være merket med Delta 4x4 pluss innpress og produksjonsdato.

Jeg kontaktet Delta og disse felgene gikk ut for mange år siden og BT var ikke særlig villige til å godta 8 eller 10" felger i stedet.

Men nå har jeg fått kontakt med enprodusent som kan lage felgene for en rimelig sum med penger. OG merke dem med hva f.. jeg vil. Det vil si at plutselig har jeg "funnet" noen felger som har ligget gjemt innerst på et lager i alle år hehe

We can make the 15x9 wheels. You need to see if what back spacing you want will clear you break calipers . The inside diameter of the 15' wheel is 12 5/8". What kind of motor sports are you doing? We can stamp what you want in the wheels.

Deilig. Ting ordner seg etter hvert for den som ikke gir opp. Ett til to år frem i tid nå så tror jeg det ruller ut SPOA sukier med 33" fra garasjen min. Da klarer jeg akkurat fristen jeg satte meg på 5 år når jeg startet dette.

#549 Bergum

Bergum

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2838 Innlegg:

Posted 21 July 2009 - 13:02

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 21 Jul 2009, 13:50) <{POST_SNAPBACK}>
Men nå har jeg fått kontakt med enprodusent som kan lage felgene for en rimelig sum med penger. OG merke dem med hva f.. jeg vil. Det vil si at plutselig har jeg "funnet" noen felger som har ligget gjemt innerst på et lager i alle år hehe

Deilig. Ting ordner seg etter hvert for den som ikke gir opp. Ett til to år frem i tid nå så tror jeg det ruller ut SPOA sukier med 33" fra garasjen min. Da klarer jeg akkurat fristen jeg satte meg på 5 år når jeg startet dette.

Nå håper jeg, og tror at du ikke er så ego at du bestiller noen av disse felgene uten å ta en heavy samlebestilling så vi andre, som og vil ha 33" også får dette....
Jeg vil og ha glassfiberkarosseri, 33" 2l, etc....
Du får finne på et standardnavn, for jeg regner med at det blir noen slike biler..... :-)

Edited by Bergum, 21 July 2009 - 13:05.

________________________________________________________________________________
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway

#550 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 21 July 2009 - 13:10

2 liter får du nok ikke godkjent. det er for mye tror jeg. da må du importere en samrai med dieselmotor og bygge om til bensin og så montere en 2 liter motor. eller så kunne du sette inn motoren fra en Mazda rx med wankel. skal lure på hvordan de beregner slagvolum der?

#551 Bergum

Bergum

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2838 Innlegg:

Posted 21 July 2009 - 13:46

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 21 Jul 2009, 14:10) <{POST_SNAPBACK}>
2 liter får du nok ikke godkjent. det er for mye tror jeg. da må du importere en samrai med dieselmotor og bygge om til bensin og så montere en 2 liter motor. eller så kunne du sette inn motoren fra en Mazda rx med wankel. skal lure på hvordan de beregner slagvolum der?

Hvor mye er realistisk å tro?
Vi snakker Diesel her...
________________________________________________________________________________
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway

#552 Roar Hovet

Roar Hovet

Bygdetulling

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 21 July 2009 - 15:54

Gunnar bestiller selvfølgelig ikke kun felger til seg selv... Det beste er jo å kunne få samla flest mulig kjøpere så prisen kan presses ned...
Tlf: 98883546

#553 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 21 July 2009 - 22:12

QUOTE(Roar Hovet @ 21 Jul 2009, 16:54) <{POST_SNAPBACK}>
Gunnar bestiller selvfølgelig ikke kun felger til seg selv... Det beste er jo å kunne få samla flest mulig kjøpere så prisen kan presses ned...

Jeg skal bestille fire felger og dem skal jeg låse inn i en hemmelig garasje.

Når det kommer dit at jeg får ordnet med godkjenninger med de felgene så går det an å bestille og da får vi se hva pris det går an å få. Håper jo det blir fler enn meg som skal ha, men jeg tror ikke det blir så mange når det kommer til stykket.

#554 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 21 July 2009 - 23:17

QUOTE(Bergum @ 21 Jul 2009, 14:46) <{POST_SNAPBACK}>
Hvor mye er realistisk å tro?
Vi snakker Diesel her...

Først må du finne en motor som kan være aktuell og så må den være innenfor den vekten det er mulig å få godkjent.

Samurai lages og selges med 1,9 liter så vidt jeg vet og jeg ville heller tatt inn en dieselbil enn å laget så jævli mye jobb for å bygge om en norsk bil til disel.

http://suchen.mobile...mp;pageNumber=1

Her har du en bra Samurai med 1,9 TD motor som jeg heller ville tatt inn og så lagt ned all kraft i å få bygge den om til SPOA og Større dekk eks 33".

Garantert at det vil koste deg mer om du skal bygge om en bil. Først skal du kjøpe en bil, så skal du kjøpe en motor. Så skal du bygge om. Du har brukt femti tusen og en jævla masse arbeidstimer på å kjøpe bil og motor.

Ferdig bil i mye bedre stand koster 4 tusen euro i tyskland. Det er en 99 modell så der er det knapt rust. 10 år gammel.

Så kan du selv regne ut hva den koster registrert i Norge, innkjøp 36 tusen norske, og ca samme i avgifter og avgifter. Ferdig regget ca 70 tusen.

Og den har høyere aksellast foran enn en bensinutgave så det er lettere å montere store dekk og vinsj.

Men jeg skjønner ikke hva som er så gjevt med diesel. Uten automat er det bare tull etter min mening.

En 1,6 liter med automat og reduksjonsgir. Det er rockkrawler det, hadde parkert alle både diesel og bensin glatt. Så mye automat har jeg kjørt i terreng at det er jeg udiskutabel på. Halal halal

#555 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 21 July 2009 - 23:48

Den så jo nesten ubrukt ut og de frontlyktene skulle jeg gjerne hatt med de lysa på siden.
Siden du er god i Tysk Gunnar, kan du ikke lete opp noen Vitara Caber til meg.

#556 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 22 July 2009 - 12:32

QUOTE(Svein54 @ 22 Jul 2009, 00:48) <{POST_SNAPBACK}>
Den så jo nesten ubrukt ut og de frontlyktene skulle jeg gjerne hatt med de lysa på siden.
Siden du er god i Tysk Gunnar, kan du ikke lete opp noen Vitara Caber til meg.

Hva slags motor? Bensin, Diesel, rekke eller v-motor. 1,6 2,0 2,2 2,4 2,5 2,7 1,9 det finnes utallige motorvarianter. Hvilken årgang? eldre eller nyere bil

klimaanlegg, el vinduer, varmetrå¨der hist og pist. si noe mer om hva du ser etter så kan en saktens finne det og regne på hva den koster ferdigregget i norge.

men om det lønner seg å kjøpe en slik bil fra tyskland er jeg usikker på.

#557 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 22 July 2009 - 13:00

det finnes slike typegodkjent i Norge og, lang type, 2000 modell... sideimportert 14 stk om jeg ikke husker feil... de ligger og på rundt 70K i pris når en en sjelden gang havner for salg... bare synd de ikke er typegodkjent som personbil i norge, kun som pick up...

#558 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 22 July 2009 - 13:06

Det som er gjevt med diesel er jo at man har mye mer moment på lave turtall.... har man turbodiesel mister man litt av dette, men fortsatt langt forbi hva en bensinmotor presterer... så jeg tør påstå at en diesel kan være en bra crawler også med manuell kasse, fordi man har momentet så lavt...

en konvensjonell (turbo)diesel er og mye mer driftssikker i terreng(kan dykkes helt bare luftinntaket er over vann) noe man må gjøre en helt annen jobb med bensinmotoren pga tenningsanlegget, og i alle tilfelle der man har injection..., pluss at den tåler mye mer helninger uten et sårbart injectionanlegg...

ulempen er at de er TUNGE, late, og at DIESEL LUKTER VONDT

Edited by sven, 22 July 2009 - 13:11.

#559 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 22 July 2009 - 15:21

QUOTE(sven @ 22 Jul 2009, 14:06) <{POST_SNAPBACK}>
Det som er gjevt med diesel er jo at man har mye mer moment på lave turtall.... har man turbodiesel mister man litt av dette, men fortsatt langt forbi hva en bensinmotor presterer... så jeg tør påstå at en diesel kan være en bra crawler også med manuell kasse, fordi man har momentet så lavt...

en konvensjonell (turbo)diesel er og mye mer driftssikker i terreng(kan dykkes helt bare luftinntaket er over vann) noe man må gjøre en helt annen jobb med bensinmotoren pga tenningsanlegget, og i alle tilfelle der man har injection..., pluss at den tåler mye mer helninger uten et sårbart injectionanlegg...

ulempen er at de er TUNGE, late, og at DIESEL LUKTER VONDT

Ja tunge late og lukter vondt. Om et menneske er overvektig, lat og lukter vondt så skyr vi dem som pesten så hvorfor skal det være gode egenskaper på en motor.

Enig i dreimomentet. Ellers hadde mange fler satt inn gti motorer i SJ. Men jeg mener det som virkelig er tingen er automat.

Egentlig skulle en hatt en diger garasje i et nedlagt verksted og så hatt masse tid og penger nok til å bygge fem seks biler samtidig. men sånn er ikke min verden. Verken garasje eller tid. Og alle pengene forsvinner når byggingen kommer i gang.

Problemet med diesel er jo nettop vekt. Om noen har en motor som ikke veier mer enn en G16 motor kan jeg godt hjelpe til med å skrive en søknad men jeg vet at å endre aksellasten på forakslingen eller bak for den del er noe som faktisk krever en politisk prosess på riksnivå. Og det er bare å glemme.

#560 ShuDuck

ShuDuck

x-mod og pirat...

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 22 July 2009 - 19:05

Diesel er supert om en skal suse rundt langs landeveien, men til offroad er jeg enig i at en må ha en frisk bensinmotor..riktig giring så er ikke moment noe problem uansett. gira lavt nok så ser jeg ikke noen grunn til automat heller smile.gif

Kan man ikke løse framakslingproblemet med å legge til vekt bak slik som med 1.6? det er langt overheng på en LWB. På pickupen min har jeg en del å gå på bakakselvekta. Men nå bygger jeg om innsuget så orginalpanseret går på, gir F og bare kjører.
Shu`s Suzuki

zuks or nothing!

Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway