Hvor mye er realistisk å tro?
Vi snakker Diesel her...
Først må du finne en motor som kan være aktuell og så må den være innenfor den vekten det er mulig å få godkjent.
Samurai lages og selges med 1,9 liter så vidt jeg vet og jeg ville heller tatt inn en dieselbil enn å laget så jævli mye jobb for å bygge om en norsk bil til disel.
http://suchen.mobile...mp;pageNumber=1Her har du en bra Samurai med 1,9 TD motor som jeg heller ville tatt inn og så lagt ned all kraft i å få bygge den om til SPOA og Større dekk eks 33".
Garantert at det vil koste deg mer om du skal bygge om en bil. Først skal du kjøpe en bil, så skal du kjøpe en motor. Så skal du bygge om. Du har brukt femti tusen og en jævla masse arbeidstimer på å kjøpe bil og motor.
Ferdig bil i mye bedre stand koster 4 tusen euro i tyskland. Det er en 99 modell så der er det knapt rust. 10 år gammel.
Så kan du selv regne ut hva den koster registrert i Norge, innkjøp 36 tusen norske, og ca samme i avgifter og avgifter. Ferdig regget ca 70 tusen.
Og den har høyere aksellast foran enn en bensinutgave så det er lettere å montere store dekk og vinsj.
Men jeg skjønner ikke hva som er så gjevt med diesel. Uten automat er det bare tull etter min mening.
En 1,6 liter med automat og reduksjonsgir. Det er rockkrawler det, hadde parkert alle både diesel og bensin glatt. Så mye automat har jeg kjørt i terreng at det er jeg udiskutabel på. Halal halal