Hellanor selger Behr-radiatorer til 460 300GD/280GE m. fl.med kjøler for automat for ca 3000 kr. Hva er da vitsen med å kjøpe en brukt og kanskje tvilsom radiator, kjøpe en annen aut.kjøler i tillegg, og få en ståltråd/tape-løsning til samme pris som en original løsning?
Helt enig, visste ikke at det gikk få radiator til den prisen er det ingenting å tenke på.
Sist jeg sjekket " original" radiator, gikk moroa løs på ca 7500kr, da mener jeg at jeg sjekket STAR i Oslo, samt Sjerneservice og VTP
Jeg vet ikke hvor mye varmeledningsevne en radiator egentlig mister etter mange års bruk, men jeg mistenker at en skikkelig innvendig vask og rens med sånn radiatorrens gjør mye. Problemet er ofte at gamle radiatorer har haugesvis av " flatklemte " lamellfibre, altså de tynne kjøle " flakene ".
Jeg har sitti en hel lørdag med en sånn micro elektronikkskrutrekker å rettet sånne lameller for å få tilbake kjøleegenskapene. Sålenge man radiatoren ikke er punktert, virket det iaf som den fikk tilbake kjøle egenskapene.
I
Man behøver ikke være snekker for å se om en vegg er i lodd.....
Lost in Iceland.....