Edited by maelling, 31 October 2010 - 18:45.
#341
Posted 31 October 2010 - 18:30
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#342
Posted 31 October 2010 - 18:46
Lost in Iceland.....
#343
Posted 31 October 2010 - 21:25
Dette kunne vært noe, selv om man flytter dreiemoment-toppen opp enda et hakk, noe som ikke er gunstig på en G.
Edited by maelling, 31 October 2010 - 22:07.
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#344
Posted 31 October 2010 - 23:16
Dette kunne vært noe, selv om man flytter dreiemoment-toppen opp enda et hakk, noe som ikke er gunstig på en G.
Mangler det ikke noe vesentlig på det bildet der eller ser jeg bare så feil? Hvor er større dyser? Vil det ikke være en ide å få orden på innsprut systemet før man går på et AMG sett til flerfoldige titusenlapper?
En rimeligere variant av AMG-settet er jo å låne litt innmat i fra personbil motoren for å få hevet komp en del samt endret kammene, men om det vil lønne seg å lage turtallsmotor av 280en på en så tung bil som G er en annen diskusjon
#345
Posted 31 October 2010 - 23:45
Tror uansett ikke det kit'et der er å oppdrive lenger : )
Edited by maelling, 31 October 2010 - 23:59.
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#346
Posted 03 November 2010 - 20:01
PS: Finner gummilist til bakdør på VTP sine hjemmesider, samt gummilist til frontvinduet. Den biten er grei, men hva med gummilist til mine 4 dører? Jeg kan bare se at de har utvendig list.
Edited by maelling, 03 November 2010 - 20:44.
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#347
Posted 03 November 2010 - 21:19
PS: Finner gummilist til bakdør på VTP sine hjemmesider, samt gummilist til frontvinduet. Den biten er grei, men hva med gummilist til mine 4 dører? Jeg kan bare se at de har utvendig list.
Det er ikke bare døren din som har glidd litt ut av stille i hengslene? Lett å sjekke når det er mørkt ved å ta en lykt og føre den langs døren for å se når lyset kommer "igjennom" på inn/utsiden. Du burde uansett kunne se på døren om den er skeiv/ikke helt inntil når den er lukket.
Det mest vanlige ved vått gulv er nok vinduspusser gjennomføringen har jeg inntrykk av, men denne har du sikkert sjekket?
#348
Posted 03 November 2010 - 22:33
Det ser ekstra jævlig ut på bildene her, men det var også meningen. Jeg kan skimte en sprekk under ruta der midt i rust-opplegget, hvor jeg for øvrig har fikset på før. Jeg tror denne er synderen, eventuelt helt på kanten der. På innsiden fant jeg ruststriper etter vann, og det var fuktig helt til venstre på innsiden av dashboard. Teppet i bilen er dønn vått, så det lekker nok bra. Ellers ser jeg antydninger til fuktighet mellom dashboard og nedenfor frontruta på bilen som skissert, litt til venstre for instrumentpanel. Hva er det greieste her? Bør man bytte ramme rundt ruta, samtidig med list ? Eller skal jeg prøve å pusse vekk, sparkle osv som jeg har gjort før ?
Noen ganger tenker jeg på om jeg skulle sende bilen til østeuropa og få den fikset med ny lakk og alt. Den ser ut som en haug:
http://bilrep.vipauto.no/
Her er bilder fra en G-oppussing: http://bilrep.vipaut...?...ory&catid=1
Dette er et sted, og de har pusset opp en G. Kanskje min skal bli den neste? Eller vet dere om andre bra steder ?
Edited by maelling, 03 November 2010 - 22:47.
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#349
Posted 04 November 2010 - 12:13
Ny indre ruteramme koster bare rundt 5-600 kroner, men det er jo en del jobb å bytte. På din så det ut som det var noe snusk utvendig også, og da kan det jo fort bli litt mer omfattende..
'94 Mercedes-Benz G350TD
'13 Nissan Leaf
Ja, de to bilene utfyller hverandre helt perfekt.
#350
Posted 04 November 2010 - 12:49
#351
Posted 04 November 2010 - 17:35
Artig Schulz ja Det jeg lurte på var om noe sånt kunne vært noe satse på. Kanskje bilen kan bli rust-pusset, småsveist og hellakkert for 25000 kr. Det virker litt fristende egentlig. Bilen min har mistet ganske mye av sin sjarm fra den var nylakkert for 11 år siden. Det værste er at når jeg pusser bort rust på høyre side foran hengslene til døra, ser det ut som det er sparklet over gammel rust. Eventuelt har fuktighet ligget der i evigheter og gjort metallet om til en slags gjørme. Det var et absurd syn som møtte meg. Men, tror jeg greier å pusse det ned til stålet, bruke rustløser og få det til å bli noenlunde bra. Det er mulig jeg må av med høyre framdør.
Jeg gir det er forsøk med grundig rustpuss og sparkling, så får vi se hvordan det blir. Men bilen må bli tett, det er sikkert.
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#352
Posted 04 November 2010 - 21:02
Jeg og hadde lekk inn,og kunne ikke se noe spes rust angrep.
Da jeg tok ut ruta for å lakkere bilen,skjønte jeg fort hvorfor det lakk.
kanten som pakningen skal ligge i var borte ca halvparten nede,og uten at noe av dette var synlig med pak og rute i.
Hvis det ruster hull slik vil den ytre ruteramma som er hul,fylles med vann,evt vannet finne noen veier inn.
Jeg fikk skjært ut slik at det passet ut med ett lite vinkeljern der hvor bitene manglet,og sveiset det inn.
dette har holdt seg bra,men der jeg slipte reint og rustbehandlet,ser jeg at jobben er for dårlig.
http://www.offroad.n...um/post-a31375-
#353
Posted 04 November 2010 - 21:20
Ny indre ruteramme koster bare rundt 5-600 kroner, men det er jo en del jobb å bytte. På din så det ut som det var noe snusk utvendig også, og da kan det jo fort bli litt mer omfattende..
Eller i worst case sånn som det var på min forrige :S
#354
Posted 04 November 2010 - 22:36
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#355
Posted 05 November 2010 - 10:35
Dette beviser at det er NOE med disse bilene våre! Enhver annen noen og åtti modell med sånn rust ville vært huggerrmat for lengst!!
Bård Th Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1982 X / Jaguar XJ40 V12 1994 / Jaguar XJ12 Serie III 1986 / Daimler Double Six 1984
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 Serie I 1973 / Jaguar XJ12 Serie II 1978 / Jaguar XJ8 Sport 1998 / E Type Serie 1.5
#356
Posted 11 December 2010 - 10:15
"I have issue fuel supply, maybe k-jet or fuel pump... fuel supply is not good at the higher rpms. The M110 engine has same compression ratio 9:1.. i just bolted supercharger on. so no adapted pistons or thicher gasket... i have just got dyno paper, 217hp/5000rpm on wheels, and then the fuel supply issue came. More power when i solve the issue."
"Supercharger is M90. the K- Jet still unmodified, no fuel pressure raised"
Dette hadde vært noe Det låter litt raklete og rart ut på video nummer 2, men synd det ikke ble noe av det andre kompressorprosjektet her på forumet. Hadde vært allright med en DIY
Men dette er mer den riktige lyden på en G (M119):
http://www.youtube.c...feature=related
Edited by maelling, 11 December 2010 - 10:33.
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#357
Posted 19 December 2010 - 16:30
Men, nå trenger jeg nye hjul. Er veldig usikker på om jeg går for ny gummi (265/70-15) på de eksisterende borbet-felgene mine, eller om jeg skal tråle rundt på nettet etter noen 16 tommer med 33" hjul. VTP selger et sett, og det er veldig fristende. For jeg får vel ikke 33 tommer på mine 15 tommer felger? Jeg var hos VTP i sommer, og da hørtes det ut som de kunne få ordnet det til 7-8K. På den andre siden synes jeg bilen mister mesteparten av den kule looken med litt for store hjul. Da må liksom heving til for at man skal få distanse mellom dekk og skjermutbyggere. Ting bør helst se riktig ut, noe det sikkert gjør med 33 tommer og hevefjærer. Men da får jeg vel ikke bilen inn garasjen på kjøpesentere, noe som er litt kjekt. Men hva med 32 tommer? Bra kompromiss? Jeg er uansett ganske lei av 3100 rpm i 80 nå....
Så, grubling på gang her. Får se om jeg får disse BBS felgene på bilen, men det ser ikke spesielt kult ut med skjermutbyggere og disse felgene. De bringer skam over bilen. Det er som å barbere baken på en rottweiler og montere lampeskjerm over hodet. Så noe må gjøres Noen ganger er den en liten harry i meg som sier at 35 tommer og heving gjør susen, men da bør jeg være mann nok til å gå med trønderbart også, og så mandig er jeg ikke : P
Edited by maelling, 19 December 2010 - 16:34.
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#358
Posted 19 December 2010 - 19:18
Ja vanskelig å få kul look med 15" felg og 33" dekk gitt
Edited by asmo, 19 December 2010 - 19:19.
#359
Posted 20 December 2010 - 00:06
Edited by maelling, 20 December 2010 - 00:07.
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#360
Posted 20 December 2010 - 16:43
Men, får se om bilen får ny gummi på 15" borbet i julegave. Blir vel 32/33 eller noe sånt
Edited by maelling, 20 December 2010 - 17:19.
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)