Gå til innhold



Foto

Tråden om Martins G-wagen

restaurering i sneglefart

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
988 replies to this topic

#341 maelling

maelling

    V8 - avhengig

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1813 Innlegg:

Posted 31 October 2010 - 18:30

Det er langt mellom hver modifisering, for ofte når jeg fjerner noe, så fjerner jeg noe dritt og erstatter det med noe nytt. I dag forsvant luftfilterboksen, og på kom et sportsluftfilter som sitter omtrent på samme plass som det lille sugerøret ville vært på enden av luftfilterboksen. Jeg brukte en 90 grader silikon-stump, og filter på enden, av samme type jeg har på OM617A'en min. På 300'n fikk jeg en skikkelig kul innsugslyd når ladetrykket kommer, og tenkte å prøve ut det samme på en NA motor for å se hvordan det ville bli der. Opprinnelig var planen å få tak i en plastdings jeg kan feste rett på innsuget på motoren og montere filter på der. Den svære luftfilterboksen er tung som bly og fin å få vekk. Jeg fikk en overraskelse når jeg gav full gass over 4000 rpm! Det ble kom en slags brølelyd både foran og bak når gassen er i bunn (nå har jeg bare én lyddemper også), men den er ikke der noe særlig når man ikke har noe særlig gass på samme turtall. Lyden er en blanding av nye M3 V8 og 350Z, og nesten like utpreget som når du hører en VTEC civic med full gass bortover. Så bredt har jeg ikke gliset siden jeg kjørte G500 for noen år tilbake! Skrek JAAAAA! hele veien over 6000 rpm! Bilen er ikke bråkete egentlig, og lyden er bare kul og ikke irriterende, og er der bare over 4000 rpm og ved mye gass. Dette var århundrets lyd-mod, og i mitt hode synes jeg den er ekstra potent på toppen. Luftfilterboksen har tross alt et sugerør foran ut som ikke har særlig dimensjon, så det kan godt tenkes den får litt mer luft nå. Har tenkt å se om jeg får tak i en slik liten plastdings, så slipper man røret over motoren. Uansett, for alle dere 280-eiere som vil ha en ekstra begrunnelse for den ekstra bensinen som 280'n bruker, monter et slikt filter og få dere en god latter biggrin.gif

Edited by maelling, 31 October 2010 - 18:45.

Mvh Martin E. maelling@gmail.com

 

06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477

04 S211 320 4-matic

83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
 


#342 Initium

Initium

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1638 Innlegg:

Posted 31 October 2010 - 18:46

Gausdal-trim er aldri feil for det rette publikumet smile.gif
Man behøver ikke være snekker for å se om en vegg er i lodd.....
Lost in Iceland.....

#343 maelling

maelling

    V8 - avhengig

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1813 Innlegg:

Posted 31 October 2010 - 21:25

Jeg skal innrømme at jeg aldri vokser opp på denne fronten. En annen ting som slo meg var at bilen virker mer villig på toppen. Den fløy gladlig over 6000 rpm mye lettere enn før. Kanskje den gamle boksen har vært litt restriktiv. Det neste må kanskje bli mindre mottrykk, men da mister jeg vel mye i bunn : ) Men sikkert jeg som innbiller meg at bilen går så mye bedre smile.gif Det er viktig at bilen ikke bråker mer enn den går, men jeg er langt unna det enda.



Dette kunne vært noe, selv om man flytter dreiemoment-toppen opp enda et hakk, noe som ikke er gunstig på en G.

Edited by maelling, 31 October 2010 - 22:07.

Mvh Martin E. maelling@gmail.com

 

06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477

04 S211 320 4-matic

83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
 


#344 minim

minim

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 728 Innlegg:

Posted 31 October 2010 - 23:16

QUOTE(maelling @ 31 Oct 2010, 22:25) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg skal innrømme at jeg aldri vokser opp på denne fronten. En annen ting som slo meg var at bilen virker mer villig på toppen. Den fløy gladlig over 6000 rpm mye lettere enn før. Kanskje den gamle boksen har vært litt restriktiv. Det neste må kanskje bli mindre mottrykk, men da mister jeg vel mye i bunn : ) Men sikkert jeg som innbiller meg at bilen går så mye bedre smile.gif Det er viktig at bilen ikke bråker mer enn den går, men jeg er langt unna det enda.



Dette kunne vært noe, selv om man flytter dreiemoment-toppen opp enda et hakk, noe som ikke er gunstig på en G.


Mangler det ikke noe vesentlig på det bildet der eller ser jeg bare så feil? Hvor er større dyser? Vil det ikke være en ide å få orden på innsprut systemet før man går på et AMG sett til flerfoldige titusenlapper?

En rimeligere variant av AMG-settet er jo å låne litt innmat i fra personbil motoren for å få hevet komp en del samt endret kammene, men om det vil lønne seg å lage turtallsmotor av 280en på en så tung bil som G er en annen diskusjon smile.gif

#345 maelling

maelling

    V8 - avhengig

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1813 Innlegg:

Posted 31 October 2010 - 23:45

Jeg har antageligvis en personbilmotor, og har angivelig 200hk. Fjellstad bygget motoren min i sin tid med andre stempler og høyere kompresjon osv. Den kjører ikke på 95 oktan (får tenningsbank), kun 98 oktan. Ellers er det 43 grader fortenning mot 34 grader standard. Det er sikkert andre kammer også : ) Jeg synes motoren fungerer fint i en G, men 320 M112 motoren vi har i W211'en er en helt annen verden når det kommer til dreiemoment. Der er max dreiemoment på plass på 3000 rpm fremfor 4000+ i 280'n. Motoren smeller ikke på 4000 rpm som min 280, men er nok perfekt i en G. Ellers veier motoren bare 150 kg fremfor godt over 200 kg for M110. Bra saker smile.gif

Tror uansett ikke det kit'et der er å oppdrive lenger : )

Edited by maelling, 31 October 2010 - 23:59.

Mvh Martin E. maelling@gmail.com

 

06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477

04 S211 320 4-matic

83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
 


#346 maelling

maelling

    V8 - avhengig

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1813 Innlegg:

Posted 03 November 2010 - 20:01

Et nytt problem har dukket opp med bilen, og jeg har hatt mistanke om det en stund, men nå har det blitt mer akutt. Listen ved førerdøren nederst er kliss våt etter en tung regnværsnatt, og teppet innover på førersiden er også vått. Jeg er usikker på om det er listen rundt frontvinduet som er gåent (eventuelt "skjøten" under som har litt rust på seg som gamle G'er ofte har), eller om det er listen rundt døra. Jeg har inspisert under tungt regnvær, og greier ikke å spore det. Etter hvor det er mest vått, ville jeg gjette førerdøren. Hvor pleier det vanligvis å bli lekk ? Hvor er det greiest å få tak i list rundt dører? Hva er det greieste tiltaket? Er det å bytte lister, eller bruke noe tetningsstoff?

PS: Finner gummilist til bakdør på VTP sine hjemmesider, samt gummilist til frontvinduet. Den biten er grei, men hva med gummilist til mine 4 dører? Jeg kan bare se at de har utvendig list.

Edited by maelling, 03 November 2010 - 20:44.

Mvh Martin E. maelling@gmail.com

 

06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477

04 S211 320 4-matic

83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
 


#347 minim

minim

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 728 Innlegg:

Posted 03 November 2010 - 21:19

QUOTE(maelling @ 3 Nov 2010, 21:01) <{POST_SNAPBACK}>
Et nytt problem har dukket opp med bilen, og jeg har hatt mistanke om det en stund, men nå har det blitt mer akutt. Listen ved førerdøren nederst er kliss våt etter en tung regnværsnatt, og teppet innover på førersiden er også vått. Jeg er usikker på om det er listen rundt frontvinduet som er gåent (eventuelt "skjøten" under som har litt rust på seg som gamle G'er ofte har), eller om det er listen rundt døra. Jeg har inspisert under tungt regnvær, og greier ikke å spore det. Etter hvor det er mest vått, ville jeg gjette førerdøren. Hvor pleier det vanligvis å bli lekk ? Hvor er det greiest å få tak i list rundt dører? Hva er det greieste tiltaket? Er det å bytte lister, eller bruke noe tetningsstoff?

PS: Finner gummilist til bakdør på VTP sine hjemmesider, samt gummilist til frontvinduet. Den biten er grei, men hva med gummilist til mine 4 dører? Jeg kan bare se at de har utvendig list.


Det er ikke bare døren din som har glidd litt ut av stille i hengslene? Lett å sjekke når det er mørkt ved å ta en lykt og føre den langs døren for å se når lyset kommer "igjennom" på inn/utsiden. Du burde uansett kunne se på døren om den er skeiv/ikke helt inntil når den er lukket.

Det mest vanlige ved vått gulv er nok vinduspusser gjennomføringen har jeg inntrykk av, men denne har du sikkert sjekket?

#348 maelling

maelling

    V8 - avhengig

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1813 Innlegg:

Posted 03 November 2010 - 22:33

Jeg var ute en tur og sjekket nå. Brukte lys-metoden og fant ikke at pakningen rundt døra var så ille, selv om den er litt morken i bunn. Men, jeg tror jeg har funnet feilen, og den er egentlig ganske opplagt:





Det ser ekstra jævlig ut på bildene her, men det var også meningen. Jeg kan skimte en sprekk under ruta der midt i rust-opplegget, hvor jeg for øvrig har fikset på før. Jeg tror denne er synderen, eventuelt helt på kanten der. På innsiden fant jeg ruststriper etter vann, og det var fuktig helt til venstre på innsiden av dashboard. Teppet i bilen er dønn vått, så det lekker nok bra. Ellers ser jeg antydninger til fuktighet mellom dashboard og nedenfor frontruta på bilen som skissert, litt til venstre for instrumentpanel. Hva er det greieste her? Bør man bytte ramme rundt ruta, samtidig med list ? Eller skal jeg prøve å pusse vekk, sparkle osv som jeg har gjort før ?

Noen ganger tenker jeg på om jeg skulle sende bilen til østeuropa og få den fikset med ny lakk og alt. Den ser ut som en haug:

http://bilrep.vipauto.no/

Her er bilder fra en G-oppussing: http://bilrep.vipaut...?...ory&catid=1

Dette er et sted, og de har pusset opp en G. Kanskje min skal bli den neste? Eller vet dere om andre bra steder ?

Edited by maelling, 03 November 2010 - 22:47.

Mvh Martin E. maelling@gmail.com

 

06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477

04 S211 320 4-matic

83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
 


#349 Turbodrive

Turbodrive

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 597 Innlegg:

Posted 04 November 2010 - 12:13

Om du skraper og pirker litt kan det fort hende det blir sånn som på min rundt ruten, og det lekker som en sil, naturlig nok:




Ny indre ruteramme koster bare rundt 5-600 kroner, men det er jo en del jobb å bytte. På din så det ut som det var noe snusk utvendig også, og da kan det jo fort bli litt mer omfattende..

'94 Mercedes-Benz G350TD 

'13 Nissan Leaf

Ja, de to bilene utfyller hverandre helt perfekt. ;)

 

 

 


#350 Iver460

Iver460

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2473 Innlegg:

Posted 04 November 2010 - 12:49

En artig Schulz i den vipauto-linken! Har en mistanke om at om du ser i "bilder av bilene deres"-tråden så finner du igjen samme bil, "sorengt" sin.

#351 maelling

maelling

    V8 - avhengig

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1813 Innlegg:

Posted 04 November 2010 - 17:35

Jeg tror ruterammen min kan reddes, i allefall utvendig. Har startet 1 time i dag og har pusset ned de rustne flekkene, og da kommer jeg ned til bart metall. Så bruker jeg rustbeskyttelsesgrunning og sparkler opp tenker jeg. Kan ikke se noe hull. Men over ruta er det mest alvorlig. Der har jeg en list som går på tvers, og skruene har rustet fast, så jeg må muligens drille ut. Det kan godt tenkes det lekker der oppe og for alt jeg vet, og at det renner rundt inni listen ? Ellers er det ille på venstre side av bilen, der antenna er. Jeg tar ting i tur og orden og får det bort. Skal nok få tettet igjen dette her, med mindre listen rundt ruta er gåen. Får bare gi det er forsøk smile.gif

Artig Schulz ja smile.gif Det jeg lurte på var om noe sånt kunne vært noe satse på. Kanskje bilen kan bli rust-pusset, småsveist og hellakkert for 25000 kr. Det virker litt fristende egentlig. Bilen min har mistet ganske mye av sin sjarm fra den var nylakkert for 11 år siden. Det værste er at når jeg pusser bort rust på høyre side foran hengslene til døra, ser det ut som det er sparklet over gammel rust. Eventuelt har fuktighet ligget der i evigheter og gjort metallet om til en slags gjørme. Det var et absurd syn som møtte meg. Men, tror jeg greier å pusse det ned til stålet, bruke rustløser og få det til å bli noenlunde bra. Det er mulig jeg må av med høyre framdør.

Jeg gir det er forsøk med grundig rustpuss og sparkling, så får vi se hvordan det blir. Men bilen må bli tett, det er sikkert.

Mvh Martin E. maelling@gmail.com

 

06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477

04 S211 320 4-matic

83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
 


#352 sasmerce

sasmerce

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 184 Innlegg:

Posted 04 November 2010 - 21:02

Ikke for å svartmale alt for deg men...
Jeg og hadde lekk inn,og kunne ikke se noe spes rust angrep.
Da jeg tok ut ruta for å lakkere bilen,skjønte jeg fort hvorfor det lakk.
kanten som pakningen skal ligge i var borte ca halvparten nede,og uten at noe av dette var synlig med pak og rute i.
Hvis det ruster hull slik vil den ytre ruteramma som er hul,fylles med vann,evt vannet finne noen veier inn.
Jeg fikk skjært ut slik at det passet ut med ett lite vinkeljern der hvor bitene manglet,og sveiset det inn.
dette har holdt seg bra,men der jeg slipte reint og rustbehandlet,ser jeg at jobben er for dårlig.

http://www.offroad.n...um/post-a31375-
SASMERCE

#353 minim

minim

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 728 Innlegg:

Posted 04 November 2010 - 21:20

QUOTE(Turbodrive @ 4 Nov 2010, 13:13) <{POST_SNAPBACK}>
Om du skraper og pirker litt kan det fort hende det blir sånn som på min rundt ruten, og det lekker som en sil, naturlig nok:




Ny indre ruteramme koster bare rundt 5-600 kroner, men det er jo en del jobb å bytte. På din så det ut som det var noe snusk utvendig også, og da kan det jo fort bli litt mer omfattende..


Eller i worst case sånn som det var på min forrige :S




#354 maelling

maelling

    V8 - avhengig

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1813 Innlegg:

Posted 04 November 2010 - 22:36

oioi, det så ikke pent ut. Jeg får bare gjøre det jeg kan tidlig, så det ikke får utvikle seg. Får ta mer i morgen : ) I værste fall får jeg vel kaste kortene og la noen ta jobben (med mindre jeg evner å ta ut ruta og slikt selv), men gir meg ikke uten kamp smile.gif

Mvh Martin E. maelling@gmail.com

 

06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477

04 S211 320 4-matic

83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
 


#355 Jagman

Jagman

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 05 November 2010 - 10:35

QUOTE(maelling @ 4 Nov 2010, 22:36) <{POST_SNAPBACK}>
oioi, det så ikke pent ut. Jeg får bare gjøre det jeg kan tidlig, så det ikke får utvikle seg. Får ta mer i morgen : ) I værste fall får jeg vel kaste kortene og la noen ta jobben (med mindre jeg evner å ta ut ruta og slikt selv), men gir meg ikke uten kamp smile.gif


Dette beviser at det er NOE med disse bilene våre! Enhver annen noen og åtti modell med sånn rust ville vært huggerrmat for lengst!!


Med vennlig hilsen
Bård Th Hesvik
Mercedes Benz 280GE 1982 X / Jaguar XJ40 V12 1994 / Jaguar XJ12 Serie III 1986 / Daimler Double Six 1984
Mercedes Benz 280GE 1985 / Jaguar XJ12 Serie I 1973 / Jaguar XJ12 Serie II 1978 / Jaguar XJ8 Sport 1998 / E Type Serie 1.5

#356 maelling

maelling

    V8 - avhengig

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1813 Innlegg:

Posted 11 December 2010 - 10:15

Video av en kompressormatet M110:







"I have issue fuel supply, maybe k-jet or fuel pump... fuel supply is not good at the higher rpms. The M110 engine has same compression ratio 9:1.. i just bolted supercharger on. so no adapted pistons or thicher gasket... i have just got dyno paper, 217hp/5000rpm on wheels, and then the fuel supply issue came. More power when i solve the issue."

"Supercharger is M90. the K- Jet still unmodified, no fuel pressure raised"

Dette hadde vært noe smile.gif Det låter litt raklete og rart ut på video nummer 2, men synd det ikke ble noe av det andre kompressorprosjektet her på forumet. Hadde vært allright med en DIY biggrin.gif

Men dette er mer den riktige lyden på en G (M119):

http://www.youtube.c...feature=related

Edited by maelling, 11 December 2010 - 10:33.

Mvh Martin E. maelling@gmail.com

 

06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477

04 S211 320 4-matic

83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
 


#357 maelling

maelling

    V8 - avhengig

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1813 Innlegg:

Posted 19 December 2010 - 16:30

Etter å ha vært ute en tur i vår über E-klasse, vandret jeg forbi G'en som står kald og nedfrosset etter flere uker uten bruk. sviiiisjjjjj... hva faen tenkte jeg og kikket på høyre framhjul. Det lakk jammen meg rundt der hvor ventilen kommer ut. Det ser ut som det er et gummiparti der under en beskyttelses-bit av metall, og det er vel muligens morkent eller noe. Jeg har tenkt at dekkene er modne for utskiftninger, men siden felgene er så kule, har jeg latt det stå på. I kveld tok jeg av hjulet og fant frem mine 4 BBS 15 tommer 265/70-15 vinterhjul (samme dim som dekkene som står på) og byttet høyre framhjul. Dekket der var omtrent flatt. Prøvde å heise opp bilen og bruke elektrisk pumpe fra e-klassen til å pumpe det opp, men som vanlig er sånne elektriske pumpesaker bare dritt. Men jeg skal nok få luft i den. Har fotpumpe jeg kan bruke litt og ta en tur nedi gata hvor den lokale bensinstasjonen er.

Men, nå trenger jeg nye hjul. Er veldig usikker på om jeg går for ny gummi (265/70-15) på de eksisterende borbet-felgene mine, eller om jeg skal tråle rundt på nettet etter noen 16 tommer med 33" hjul. VTP selger et sett, og det er veldig fristende. For jeg får vel ikke 33 tommer på mine 15 tommer felger? Jeg var hos VTP i sommer, og da hørtes det ut som de kunne få ordnet det til 7-8K. På den andre siden synes jeg bilen mister mesteparten av den kule looken med litt for store hjul. Da må liksom heving til for at man skal få distanse mellom dekk og skjermutbyggere. Ting bør helst se riktig ut, noe det sikkert gjør med 33 tommer og hevefjærer. Men da får jeg vel ikke bilen inn garasjen på kjøpesentere, noe som er litt kjekt. Men hva med 32 tommer? Bra kompromiss? Jeg er uansett ganske lei av 3100 rpm i 80 nå....

Så, grubling på gang her. Får se om jeg får disse BBS felgene på bilen, men det ser ikke spesielt kult ut med skjermutbyggere og disse felgene. De bringer skam over bilen. Det er som å barbere baken på en rottweiler og montere lampeskjerm over hodet. Så noe må gjøres smile.gif Noen ganger er den en liten harry i meg som sier at 35 tommer og heving gjør susen, men da bør jeg være mann nok til å gå med trønderbart også, og så mandig er jeg ikke : P

Edited by maelling, 19 December 2010 - 16:34.

Mvh Martin E. maelling@gmail.com

 

06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477

04 S211 320 4-matic

83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
 


#358 asmo

asmo

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 598 Innlegg:

Posted 19 December 2010 - 19:18

QUOTE(maelling @ 19 Dec 2010, 16:30) <{POST_SNAPBACK}>
For jeg får vel ikke 33 tommer på mine 15 tommer felger? Jeg var hos VTP i sommer, og da hørtes det ut som de kunne få ordnet det til 7-8K. På den andre siden synes jeg bilen mister mesteparten av den kule looken med litt for store hjul.


Ja vanskelig å få kul look med 15" felg og 33" dekk gitt wink.gif


Edited by asmo, 19 December 2010 - 19:19.


#359 maelling

maelling

    V8 - avhengig

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1813 Innlegg:

Posted 20 December 2010 - 00:06

Skal innrømme det ser litt kult ut : ) kanskje jeg får prøve det ut likevel : ) Komme vel kanskje inn på kjøpesenterne med 33 tom ? Hadde uansett virkelig gjort seg å få ned turtallet. Jeg får se etter hjul til salgs fremover, eventuelt se om jeg får handle hos VTP : ) Hvor er billigst å handle 33" gummi som glir på felgene mine? VTP sitt tilbud virket i allefall greit nok smile.gif Jeg får ha de andre vinterhjulene i bakhånd, i tilfelle jeg blir stoppet og de mener det er litt for stor dim på en G ? Kanskje politiet ikke bryr seg. Det er vel bare stress å prøve å få noe sånt godkjent : )

Edited by maelling, 20 December 2010 - 00:07.

Mvh Martin E. maelling@gmail.com

 

06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477

04 S211 320 4-matic

83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
 


#360 maelling

maelling

    V8 - avhengig

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1813 Innlegg:

Posted 20 December 2010 - 16:43

Jeg har nå fått på 15" BBS med 265/70-15 Bridgestone M+S dekk som er seipa, og som er langt nyere enn de andre jeg hadde på, men likevel gamle. De har holdt seg godt, siden de har vært lagret i posene sine innendørs. Det var forskjell! Før hadde jeg latterlige spinninger med 2WD inne, men nå har jeg skikkelig grep, og det ble også mye bedre comfort. De var mye bedre på glatt/hardt snøføre og når jeg tok noen orginale ruter og lagde meg noen nye veier over jorder/terreng i snøhaugene litt rundt her smile.gif Felgene er kjiipe, men som de sitter de dekkene her smile.gif Ellers er en annen fordel at dekkene ikke stikker like mye ut, så jeg slipper å spyle ned hele siden av bilen til enhver tid om det er vått. Ellers ble drevingen litt bedre, siden de andre dekkene var slitt og disse virker ut til å ha bedre rulleomkrets. Tror et var noen km/h forskjell. Men jeg kjører uansett ikke G'en så mye for tiden, siden jeg ikke vil utsette den for veisalt smile.gif

Men, får se om bilen får ny gummi på 15" borbet i julegave. Blir vel 32/33 eller noe sånt smile.gif

Edited by maelling, 20 December 2010 - 17:19.

Mvh Martin E. maelling@gmail.com

 

06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477

04 S211 320 4-matic

83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)