Har dere drevet med roadracing begge to Minim og Rossi? Selv har jeg aldri prøvd meg på sånt av prinsipp. Ser for meg at jeg suser rundt Rudskogen, og da skal det ikke mer til enn litt grus i veien, så sklir jeg på plasten og rett ut!
På den andre siden skal jo rudskogen bli enormt kul etter ombyggingen, så spent på det! De siste årene har jeg vært masse på Rudskogen, men har sittet på rundt i bil for det meste
Selv har jeg nøyd meg med å blåse rent eksosrøret på offentlig vei, kremt. Har brukt hurumlandet som autobahn tidligere, men nå om dagen har jeg bare en kamerat som har en 98 modell 900RR av samme type som jeg hadde før, mens jeg selv kjører en 125 cc scooter. Jeg må si jeg fikk litt bakoversveis av den sykkelen da jeg prøvde den i fjor (selv om jeg husker hvor stort hopp det var opp til R1), men likevel er sykkelen ganske snill på en måte. Ellers var vi på en stor vestlandstur sist sommer med meg på scooteren og han på sin rakett, og vi overnattet i hvert vårt telt og alt. Jeg fikk noen helvetes problemer på turen som ikke var gøy, men med feltrep fungerer alltid : ) Jeg har det gøy med at jeg kjører fra ham i de heftigste svingene pga lav vekt og lavt tyndepunkt, men så snart det kommer en strekke, så er alt jeg hører heftig eksoslyd og en rød plastrakett som tar meg igjen bakfra og vips er han forbi : P Men jeg har gitt meg med R-sykler egentlig, siden de er nesten ubrukelige til alt annet enn å kjøre fort med. Husker min 98 modell R1 som hadde en sittestilling som tok liv av håndledd, så jeg greide i beste fall 20 mil på den før jeg måtte gi meg. Håndleddene orket ikke mer, så der har jeg sett litt mot GSXR som er veldig flotte å sitte på, hvor man ikke blir sliten. CBR har alltid vært kjent for det, hvor man har en ulv i fåreklær på en måte. Jepp, men MC er gøy! Ingen tvil, selv om jeg har mest bruk for min som pendlerverktøy til og fra Oslo på sommerstid. Det tar meg 14 minutter eksakt inn til jussen på åpne spjel, mot 40+ minutter med buss
Har dessuten tjent seg inn for lenge siden. Når det kommer til balansering, så ser jeg at jeg må gjøre det på dekkene jeg la om. Framdekket lander med ventilen ned (ingen merke på dekket), så da får jeg bare sette et lite merke på 180 grader og feste et lodd og vente til det den er i likevekt.
http://home.broadpar...es/Page1237.htmHer er MC'ene jeg har hatt forresten. Dvs, noen av dem. Ellers mange bilder fra Rudskogen/vålerbanen, men det har vært biltreff alle sammen
Her er min gamle "baby":
før det hadde jeg denne. Denne handlet jeg mest jeg var i militæret, og det er nå 9-10 år siden faktisk. Huff som tiden flyr:
Det er en slik en min nevnte kamerat har nå. Forgassermotor, og den har en skikkelig gurgle/brølelyd når man åpner spjelene, og sprakelyd på høyt turtall akkurat som G-wagen min egentlig
@Rossi: Takk! Jeg prøver i allefall å holde bilen pen. Jeg ser jo at noen av dere bruker partytelt og står og lakkerer selv, og jeg som liker å prøve ut ting, uansett hvor sykt det er, hadde gjerne gjort noe sånt. Bilen min er utslitt i lakken, og i det siste året har jeg ikke en gang giddet å dra til oslo for å få tak i blå/sort lakk som det er på den, og har brukt noe "bumper paint" fra biltema. Før brukte jeg orginallakk, og da greide jeg å holde ting noenlunde. Jeg har kun hatt fokus på å fjerne rust og sørge for at det ikke kommer tilbake, fremfor å tenke på hvor pen i lakken den er. For meg er det et stort nederlag å måtte leverer bilen til et verksted eller la andre gjøre jobb på den, før jeg har prøvd selv og funnet ut at dette ikke nytter. Hittil har jeg greid å ordne alt selv, til tross for at jeg ikke er noen verkstedmann, og bare sitter og blar i Norges lover dagen lang. Når det kommer til dekk, så får vi se om min kontaktperson har dekkene klare og om han tilfeldigvis skulle suse forbi her hvor jeg bor på en av sine ferder og plukke dem opp
Med den prisen jeg fikk på alt dette, er det meningsløst å legge om selv en gang, om jeg skulle handle fra dekkonline
Dette blir fint!
Ser dessuten fram til at bilen blir litt høyere, så blir det litt mer allright å ligge under og fette opp drivverket og skifte olje på transferkasse og slikt, selv om jeg satte bilen oppå en haug med plank ved alle 4 hjul da jeg holdt på med automaten sist sommer
Greide såvidt å ta av bunnpannen på automaten, skifte filter og få gjort alt uten at alt bare var pain.
Edited by maelling, 30 January 2011 - 11:39.