Det er lite som skjer med bilen for tiden, men var ute en tur i går (fjerde tur i år), og bilen gikk veldig fint. Det er heldigvis i ferd med å bli tørt på veien, så da kan man kjøre igjen uten at salt spruter på bilen. Jeg justerte den litt rikere, siden jeg har kjørt litt i "eco-modus" det siste året. Men ettersom de har begynt å blande inn etanol i bensinen, så vil jo bilen kjøre magrere. Jeg har kjent eimen av E85 i bensinen for hver gang jeg har kjørt med snøfreser i år, så merker de blander inn noe. Så jeg vred justeringsskruen 1/5 omdreining med klokken, og det var andre boller gitt. Den ble mye sterkere på lavt turtall og i mellomregisteret, og merket at jeg ikke trengte å presse pedalen noe særlig inn i det hele tatt i forhold til før. Kikket på plugg nummer 3 i dag og den så litt mager ut, men tålelig greit. Det er mulig jeg justerer den enda litt rikere.
Turen i går gikk til biltema for å handle en haug med skit, så i samme slengen handlet jeg lufthorn som jeg fikk koblet opp i dag. Jeg hadde lufthorn med 3 horn før, men denne gangen ble det 2 horn (EU-kontrollen har aldri vært glad i mine 3 horn, så de koblet av horn nummer 3 bestandig). Det låter litt mindre mektig med 2. Det gamle gikk i stykker for 1-2 år siden, så jeg har faktisk ikke hatt horn på en stund. Det var omtrent bolt on med ledninger, relé og alt, så det var greit å montere
Så nå låter det konge, og horn må man ha så lenge det er idioter på veien som ikke viser G'en respekt...
Handlet ellers noe reléstyr og nye ledninger som jeg skal bruke til å se om jeg får liv i 1000 - meterne mine igjen. De har vært døde i lang tid, så skal se hva som er galt
33 tommerne har ikke kommet enda. Det er visstnok en grusom lang leveringstid gjennom kanalen jeg bruker. Har ellers koblet sammen lufteledningen til diffen bak som har hatt brudd i 1-2 år også, så det er nok greiere enn å kjøre med brudd. Vil helst ikke ha dritt inn i diffen...
Edited by maelling, 18 March 2011 - 18:09.