#441
Posted 18 March 2011 - 18:59
#442
Posted 18 March 2011 - 19:29
http://www.orc.de//i...e...3&sprache=2
"fender flares (set)
9" ET-26 GfK
Mercedes G, model 460/461"
Det er disse jeg tror jeg har. Du finner dem under "shop" og "fender flares" etter at du har punchet inn Mercedes G 460. Ellers er jeg enig at de ser bra ut Beundrer bredderne mine hver gang jeg kikker på bilen
PS: kanskje målene du etterlyser er 9 tommer. De stikker ut 5 1/3 tommer (13,3 cm) ut nemlig.
Edited by maelling, 18 March 2011 - 19:53.
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#443
Posted 18 March 2011 - 20:22
#444
Posted 18 March 2011 - 21:08
Tror jeg holder meg til noenlunde edruelige hevinger og størrelse på dekk. Jeg har som prinsipp at jeg ikke skal lage problemer ut av noe som ikke er et problem, så hever jeg bilen så mye at jeg må fikse noe annet for at akslingen skal stå der den helst skal stå, så går jeg over noen streker Jeg er ferdig med å lage nye problemer for meg selv Men kanskje jeg heller skulle sendt bilen på "ferietur" til Fosen for å få modifisert den til "bilkar-edition", så får jeg vel den tilbake som noe sånt :
Så kan jeg få sjokket den dagen jeg glemmer meg bort og skal inn i Sandvika storsenters undergrunnsparkering og setter meg bom fast Jeg så en kar med en godt voksen 4x4 med skiboks på taket som fikk modifisert litt på høyden på bilen da han presset seg inn på holmensenteret en gang.
Edited by maelling, 18 March 2011 - 21:10.
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#445
Posted 19 March 2011 - 17:10
Edited by maelling, 19 March 2011 - 18:01.
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#446
Posted 19 March 2011 - 19:06
"Wiring Upgrade"
http://www.clubgwage...i...item&tid=19
"The main harness connection in the 460 Gwagen is an open spade conector design and located in an area that's subject to water intrusion. With modern "WeatherPac" connectors this potential problem area can be eliminated. If you have eratic behavior of rear lights, fuel gauge, or fuel pump, consider making this upgrade
Har sånne Bosch Rallye 225 på i dag, og jeg lurer på om jeg skal bytte ut med flunkende nye, siden de jeg har på er så matte og slitt. De selges til i overkant av 600 kr på torshov like ved. De ser bra ut på bilen også
Edited by maelling, 19 March 2011 - 20:54.
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#447
Posted 20 March 2011 - 15:52
Men er det noen som vet om parklys er noe biler må ha ? Er det noe jeg kan drite i? Jeg ser ikke hensikten med parklys... Kan vel heller koble de sammen med nærlysene ?
Edited by maelling, 20 March 2011 - 15:57.
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#448
Posted 20 March 2011 - 20:49
Dessuten, hvis en nærlyspære ryker i mørket ser det for møtende trafikk ut som man møter en MC eller moped, så var det plutselig en hel bil der. Livsfarlig hvis det er venstre nærlys som konker, og jeg mener det å kjøre helt mørklagt på ene siden foran burde kvalifisere til førerkortbeslag på lik linje med å kjøre med nedisede ruter.
'94 Mercedes-Benz G350TD
'13 Nissan Leaf
Ja, de to bilene utfyller hverandre helt perfekt.
#449
Posted 21 March 2011 - 01:09
Edited by maelling, 21 March 2011 - 01:11.
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#450
Posted 21 March 2011 - 06:21
Å legge relestyring til baklysene er bortkastet. Disse trekker så lite strøm at det ikke er noe å hente på å bruke releer. Gode forbindelser i kontakter, lampeholdere og jordpunkt vil gi godt lys i lampene bak.
-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring
#451
Posted 21 March 2011 - 12:45
Å legge relestyring til baklysene er bortkastet. Disse trekker så lite strøm at det ikke er noe å hente på å bruke releer. Gode forbindelser i kontakter, lampeholdere og jordpunkt vil gi godt lys i lampene bak.
Det hadde vært allright med flatsikringer. Er det en sikringsboks som passer som er bolt on da ? Hvor får man tak i det ? Eller må jeg bare finne noe som passer omtrent og feste det på et vis? Ellers har jeg tenkt at relé bak er bortkastet, men får sjekke ledninger, kontakter og sørge for at alt virker.
Edited by maelling, 21 March 2011 - 12:53.
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#452
Posted 21 March 2011 - 13:03
Edit: sitter i bilen og ser at det selvsagt er 12 sikringer. Da er det kanskje enklest med 2 stk bokser a 6 sikringer? (vet ikke om noen som tar 12 stk) Jeg har i tillegg 3 stk flatsikringer i bakkant, du har muligens også har noen ekstra morsomheter installert i bilen?
Edited by Terka, 21 March 2011 - 14:31.
#453
Posted 21 March 2011 - 15:15
http://www.torshovbi...?varenr=1280170
http://www.torshovbi...arenr=173050021
http://www.torshovbi...arenr=173050022
Jeg har hatt en ekstra sikringsboks i motorrommet til alarm og sentrallås, men det har forsvunnet nå. Har ellers varmeseter, samt elektriske vindusheiser foran og bak, men vet ikke hvor sikringene der er. Jeg får bare grave meg frem. Har tatt ut sikkert 20 meter med unødvendige ledninger allerede. Jeg får se hvor mange sikringer jeg trenger. Jeg skal legge opp dedikert kurs til stereoanlegget, og rydde opp i dashboard. Det tar litt tid dette, men er kosejobb i solen Fint å kunne fikse litt på bilen mens jeg grubler over forbedringer i masteroppgaven min. Jeg holder på å skrive opp en handleliste over ting jeg trenger, men jeg har nesten alt foreløpig. Nå skal jeg i gang med å trekke nye ledninger til frontlysene, og med nye gummigjennomføringer. Fant den perfekte kabelstrømpe til frontlyktene, og det er hageslange! Ettersom jeg har drevet med redneck dekkskift og slikt på MC før, så fant jeg ut at gummislange er brukbart til mye rart, annet enn felgbeskyttelse.
Edited by maelling, 21 March 2011 - 15:27.
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#454
Posted 21 March 2011 - 21:45
Spent på om alt dette funker. Vet ikke om det er jalla med ledning tvers over, så får nesten teste litt. Har et ledig nett som egentlig går til venstre lykt foran da som står ubrukt, så kan enkelt koble om. Alle ledningene er i allefall veldig FETT dimensjonert, så spenningfall burde jeg ikke få. Planen var å ha lykter som lyser LIKT, så derfor deler jeg samme relé.
Har ellers handlet inn 2 x 6 sikringholder for flate sikringer, så skal bytte ut sikringene i bilen. Ser fram til det Når alt foran er ferdig, får jeg konsentrere meg om alt inni bilen bak dashboard og ordne stereoen og annet, og til sist får jeg fikse alt bak. Der fungerer bare én baklykt, så noe må gjøres. Håper det blir bra til slutt
Edited by maelling, 21 March 2011 - 21:50.
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#455
Posted 22 March 2011 - 19:57
Edited by maelling, 22 March 2011 - 19:59.
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#456
Posted 22 March 2011 - 21:16
Setter en tier på at det har fint lite med ledningene å gjøre
#457
Posted 22 March 2011 - 21:44
Edited by maelling, 22 March 2011 - 21:50.
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#458
Posted 22 March 2011 - 21:53
Når laderegulatoren som sitter i dynamoen blir varm vil den senke ladespenningen noe for å ikke overlade batteriet. Den "tror" at batteriet er like varmt
(Temperaturkompensasjon er innebygd i regulator)
Det ville vært opptimalt om denne temp. føleren var plassert rett ved batteriet og følte på den faktiske temperaturen ved batteriet.
Mvh Gulf
#459
Posted 29 March 2011 - 20:45
Ellers har jeg noen småproblemer med motoren, som godt kan skyldes at jeg justerte den litt rikere, eventuelt at jeg har startet den opp for mange ganger mens kaldstartdysa spruter. Uansett drukner pluggene mine (mulig som følge av mye "on" og "off" før jeg fant releet for bensinpumpa). Har i allefall hatt noen runder med at sylinder 5 falt ut først, og da var det å ta den opp og pusse. Bilen gikk som en sjark, men kom seg etter puss. Pluggen var helt nedsotet. I dag falt sylinder nummer 1 ut, og her var løsningen den samme. Jeg har justert den litt magrere igjen, men den trenger vel mest en god tur nå. Motoren blir ganske rar av å gå litt nå og da for å sjekke om ledningsnettet enda fungerer. Har en anelse om at fordeleren holder på å gå, men vet ikke om dette bare er en følelse.
Menmen, går fremover
Edited by maelling, 29 March 2011 - 20:50.
Mvh Martin E. maelling@gmail.com
06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477
04 S211 320 4-matic
83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
#460
Posted 29 March 2011 - 20:52
Tips: sjekk først inne i førerdøren at kontaktpluggen ikke har hoppet av, har skjedd på min noen ganger, nå har jeg tapet kontaktene sammen.