Har i dag demontert begge baklyktene bak, senket tanken og dratt ledningene som går over tanken sammen for å sjekke tilstanden. Jeg synes ledningene til begge baklyktene (6 ledere i en klynge x 2), bensintank-målern (3 ledere) og 2 stk til bensinpumpa trengs å byttes alle sammen. I tillegg går det ledninger til hengerfeste. Det virker ut som alt går i en svær klynge bakover. Jeg synes alle ledningene ser så tragisk ut at jeg har lyst til å bytte alt sammen, i tillegg til lufterørene til tanken. Planen er å bruke bilkar-trikset, som består i 10 meter hengerfeste-ledning med 7 ledere jeg handlet i dag, og trekke alt dette innvendig i bilen og bakover, med felles jording inne i bilen og ikke under. Jeg har ikke helt tenkt ut hvordan, men jeg skal se hvordan dette kan gjøres. Jeg tipper jeg kobler baklysene sammen (akkurat som jeg koblet frontlysene sammen på felles relé for nærlys og langlys), men hvor hver av de har ledere til hvert sitt blinklys. Da trenger jeg færre ledere. Muligens koble skiltlys på samme kurs om kjørelysene bak?
Mens jeg likevel holder på under der, skal jeg surre litt med eksosen, og se om jeg kan få lagt den på en annen måte. Hvordan er regelverket for eksos? Er det mulig å la eksosen gå rett i bakken (som kanskje er støydempende), eller må den gå ut bak, eller til sidene? Jeg ser at det ikke er så lett å la eksosen gå rett ut til siden, siden rammen på en måte er i veien. Dessuten står lyddempern veldig langt bak, så den må lenger fram. Jeg får vel bare kutte over eksosen (oi, liksom), og da tvinger jeg meg selv til å tenke smart
Det siste har jeg litt problemer med, siden jeg da bare lager problemer for meg selv
Må si at jeg skal gjøre det nok ganger til at jeg faktisk går til skrittet
Ellers tror jeg trenger å bytte høyre hjørne bak. Det synger på siste verset, og har et hull under som fyller baklykta med driit. Venstre hjørne ble byttet for 1-2 år siden, så det er enda helt fint
Foruten dette har jeg tatt ut alt interiøret bak, så skal shine opp tepper, stoff og innvendige plastplater til gamle høyder. Det var ellers noe fuktighet foran venstre hjulbue på innsiden, så jeg må se hvor det lekker
Til sist trenger jeg å bytte nedre feste til bakdøra, som også ser litt tvilsom ut. Bilen her er en fulltidsjobb. Man må holde på døgnet rundt for å holde alt i gang
Edited by maelling, 06 April 2011 - 21:09.