Heh, neida, jeg sier redneck litt for å gi et litt spark mot 35 tommer, hevefjærer og bodylift-folket for å stemple dem litt ;P Neida. Det ser ut som jeg har ordnet dekk, gjennom nye og litt "underjordiske" kanaler i går kveld som poppet opp som en paddehatt på mobilen min (som sikkert noen vet godt hvem er)
Har diskutert med meg selv hva som vil bli riktig på bilen min, og har uansett kommet fram til at siden dere alle har 33 tommer og hevefjærer, skal jeg ha noe annet
Jeg digger looken på bilen min (som skiller seg litt fra de fleste), og vil gjerne beholde den, men kanskje gjøre den tøffere. Det betyr at jeg ikke hever den, og at dekkene skal gli under skjermene mine (hvor jeg også har litt avstand til skjermene, siden dette er mye av "looken") og at jeg slipper å file på rammen
Skal jeg forbedre looken på bilen min, så betyr det egentlig bare restaurering og omlakkering, noe den sårt trenger.
http://www.bfgoodric...n-t-a-km2-tiresDet ser ut som det blir sånne dekk i 32 tommer versjon, hvis jeg forstod min G-kontakt riktig
Dette blir kun sommerdekk, siden jeg har hørt de er ræva på vinteren og jeg har gode vinterdekk. Jeg har opsjon på 33 tommer, men jeg tror det skal litt til før jeg går for noe sånt. Jeg synes 33 tommer blir for stort på alle G'ene jeg har sett med dette uten heving av noe slag (man må ha et visst forhold mellom størrelse på dekk og avstand til skjermer osv tenker jeg. Ellers blir det litt som å ta på seg skostørrrelse 45 når det riktige er 42 osv), og da må jeg nesten bare sette i gang med hevefjærer og alt. Jeg liker en litt "lav" G som jeg har. Den er akkurat passe, men det endrer seg vel om jeg begynner å dra på treff og finner ut at jeg henger på kanten av en skråning med alle hjulene i været
Argumenter for 32 tommer:
- Jeg har 280 tross alt, og til tross for trimma motor, har jeg ikke bad ass bunndrag. Videre betyr større hjul at det blir mer å dra på, og det virker litt meningsløst når jeg primært ikke er i terrenget, men liker å ha muligheten. Det er ikke alltid riktig å bruke de største støvlene man har på tur.
- Jeg vil gjerne kunne parkere i garasjen under bakken på sandvika storsenter, og lignende steder, uten problemer
- Vil gjerne ha bilen orginal i rammen uten at jeg trenger å dra frem vinkelslipern og må kutte bak forhjulene.
- Jeg vil gjerne beholde looken og angivelig få det godkjent (må dette inn i vognkortet da, hvor jeg tar med meg papirene?)
- leste et sted at Iver gikk mellom 32 og 33 tommer, og tilbake igjen og synes dette virket best på 280.
Argumenter for 33 tommer:
- Finner ingen!
Er veldig spent på looken med disse dekkene. Litt "små" offroadhjul kan være tøft, og muligens spesielt kult på mine borbet-felger
Dvs, små og små. Jeg synes mine 30 tommere er voksne, men de er litt for små. Tror jeg med 32 tommer har truffet "sweet spot"
Dekksparking kan ordnes Terje! Jeg har for vane å henge med G-menigheten (ikke av prinsipp, men i praksis), men det kan være kjekt å få inspirasjon
Det får bli så snart saltet forsvinner fra veiene og nye 32 tommer på de kule felgene mine er på. Jeg kjører ikke bilen om vinteren, for ukesvis med rustpuss er bare ikke verdt det. Dessuten er det nesten ikke noe igjen av bakakselen min etter 28 år på østlandsveier. Ellers er ikke bilen min et råskinn (Akkurat nå ser den ut som den stygge andungen med skjermbreddere og kjiipe BBS felger som ikke stikker godt nok ut), heh.Den har forfalt for mye for det, men den er et godt eksempel på gode tider som var... Men restaureringstips kan komme godt med
Jeg gjør alt jeg kan for å holde den fin, og det betyr mange dager med rustpuss hver sommer.
Edited by maelling, 22 January 2011 - 11:34.