Kan komme med en statusrapport om hvordan det går med bilen : ) Bilen virker stort sett bra, men har slitt med warm up - regulatoren som ikke er helt på nett. Fant ledningen til den som jeg fikk dyttet helt inn i går. Tror den har blitt dratt ut litt når jeg har trukket nye ledninger. Denne ledningen bidrar til at varmeelementet der inne varmer opp raskere, og dermed at kaldstart-dosen går over raskere. Uten denne har du sotrøyk ut en god stund til selve motorblokken har blitt varm (antar jeg), og motoren har gått aldeles for rikt når den er kald så den ikke går rent. Ved 2500 rpm gikk den skikkelig surt og dårlig. I dag på andre tur til fyllinga (kjørt over 420 kg til fyllinga den siste tiden, og det er turer til fyllinga + kebabturer bilen brukes til) gikk den noenlunde greit og warmup - regulatoren fungerte bedre, men er forberedt på at jeg får ta en tur til fyllinga og hente en brukt en der, eventuelt handle på ebay om jeg ikke finner ut av det helt. Motoren går fint når den blir varm, men det tar litt for lang tid før denne struper igjen den ekstra drivstoffmengden den pøser på. Får måle strømmen til WUR'en og sjekke om varmeelementet inni den virker.
Her er WUR'en til salgs på ebay:
http://cgi.ebay.com/...=item2564856864Her står det om virkemåten til WUR'en:
http://www.diagnosti...uk/mech_inj.htmEl-anlegget mitt fungerer stort sett fint. Bare litt småbuggete jording til blinklysene (varierer som sideblinklysene er festet i karosseriet eller ei), så takten øker litt når jeg presser på bremsen

Ellers har jeg ordnet opp innvendig på dørkene og prøvd å tette igjen bilen innvendig på høyre side foran under dashboard (oppe i hjørnet), og pusset helt ned, grunnet, lakket osv, men det holdt ikke. Bilen er ikke tett. Men dette er ingen krise så lenge dørken er klint inn med bunnstoff. Eksosanlegget ble noe bedre etter at jeg har fått tettet det igjen litt bedre med eksospasta hele veien, og så har jeg montert den orginale luftfilterboksen, og dette gjorde at bilen har blitt langt mer stille (nå kan alle dere som har kritisert meg for powerfilteret sprette sjampisen!

) Nå er ikke motoren like NASCAR-kjapp i pickup'en lenger som den er med powerfilteret og nesten fri eksos, men muligens seigere på lavt turtall med luftfilterboksen, i tillegg til å være mer symaskin-aktig foran og roligere i eksosen. Opp til 3000 rpm låter den egentlig bare gromt, men over dette skal man være spesielt interessert i rekke 6 lyd for å sette pris på alt (noe jeg gjør, men ikke nødvendigvis onkel p). Dette varierer enormt med og uten belastning. Noe eksos kommer inn i bilen, men mindre enn før

Foruten dette har jeg fått i gang brekket igjen. Det tok noen måneder før jeg skjønte hvordan selve brekket settes sammen, men plutselig sa det pling og alt framstod som klinkende klart. Rart med det

Foruten dette fikk jeg handlet en brukt bakfanger fra militær-G hos VTP, så denne trengte å bli pusset helt ned for å li fri for rust, og så grunne, lakkere osv. Har fått på plasten ytterst på den, så dette ble helt porno

Nå ser bilen bra ut!

Men trenger å få på noen skjermbreddere, om ikke de store jeg har. Dekkene spruter ned hele siden på bilen på våte dager.
Ellers grubler jeg enda på sveiseapparat, og ser stadig etter et brukt kemppi-apparat som kan gjøre susen til en fornuftig pengesum. Holdt på å reise avgårde på biltema i dag og handle 160 amp sveis der, men så trenger man ikke å lese mange trådene om sveisapparater for å bli overbevist om at det ikke er lurt. Tipper jeg får gå for brukt. Må bare få sveist eksosanlegget ordentlig innen slutten av november når bilen skal på eu-kontroll

Jeg har lyst på dette apparatet, men prisen er for drøy:
http://www.finn.no/f...nnkode=28648964
Edited by maelling, 09 June 2011 - 22:08.