http://www.biltema.n...Muttertrekker1/
"Innstillbart moment: maks. 744 Nm. Boltkapasitet: Ø 19 mm. Turtall: 4800 rpm. Luftforbruk: ca. 450 l/min. Vekt: 5 kg."
Temmelig sikker på at bolten hadde gitt etter for denne? Hva er det dere proffe gjør for noe? Bruker dere ikke muttertrekker? Dere bruker vel ikke opp flere timer på bolter/skiver som jeg gjør ? : P Man føler seg fullstendig talentløs når man holder på med tull som dette.
PS: Sorry om jeg poster til det kjedsommelige her på forumet Skal slite med mine rustne bolter/skiver i stillhet fremover.
Boltene til caliperne sitter vanligvis med gjengelim (koctite) Dette løsner ved moderat oppvarming, det holder med propanbrenner. Skaff deg pipe av den typen som griper litt innpå sekskantflaten. Du kommer likevel ikke til med muttertrekker på de boltene, og med slagene fra den er du garantert å slite ut bolthodet. Noen kraftige rapp med en hammer på bolthodet, evt med en solid dor imellom, er et annet tips. Varme er uansett bra, men du må skru mens bolten er varm. Limet låser igjen npår det blir kaldt.