Gå til innhold



Foto

MOTORPROBLEMER? 6,2/6,5 mulige løsninger


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
167 replies to this topic

#101 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 10 August 2014 - 11:30

Det skal være resistor i FSD..


Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#102 lth77

lth77

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 15 Innlegg:

Posted 31 August 2014 - 16:57

Nokon som veit kor eg kan få tak i nye boltar til eksosmanifold på 6,5l? Kan ikkje finna det på rock auto

#103 manfred

manfred

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 982 Innlegg:

Posted 31 August 2014 - 19:45

Dessa du vill ha?
http://www.rockauto....1594&cc=1302859
För övrigt m gänga så de hittar du i järnaffär.

 

Mvh

Manfred



#104 lth77

lth77

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 15 Innlegg:

Posted 01 September 2014 - 20:56

Såg på dei, men dei skal vera lengre

#105 lth77

lth77

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 15 Innlegg:

Posted 15 November 2014 - 11:25

No har eg overhalt ein 99 6,5l suburban. Bytta toppakning, dyser, glødepluggar, fødepumpe, ip og fsd. Nye filter. Når eg startar opp går den heilt fint på tomgang men med ein gong eg gjer gass kubbar motoren. Kva er gale???

#106 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 15 November 2014 - 14:41

høres ut som timingen på IP er i ulage

du må justere/vri IP som du justere fordelerlokket på en eldre bensinbil


Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#107 cned86

cned86

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 333 Innlegg:

Posted 15 November 2014 - 14:47

Sjekk ChevyHoe sin garasje for timing av ip, han laget en god gjennomgang av det :)

Mr.C

#108 vemund1

vemund1

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 26 Innlegg:

Posted 18 November 2014 - 19:56

Har bytta toppakninger på min 99 mod. tahoe 6.5l men den har fortsatt tungt for å starte og går ikke reint og kan stå på tomgang og plutselig daue. ryker bra svart av den på tomgang også. også orker ikke motoren å dra når jeg settern i gir da er ikke mulig å få gitt noe gass i det heletatt, har bytta fsd boksen utta at det gjorde noe forskjell, lurer litt på om det kan vere dysene? noen andre som har no glupe forslag til hva det kan vere?



#109 cned86

cned86

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 333 Innlegg:

Posted 18 November 2014 - 22:53

Har bytta toppakninger på min 99 mod. tahoe 6.5l men den har fortsatt tungt for å starte og går ikke reint og kan stå på tomgang og plutselig daue. ryker bra svart av den på tomgang også. også orker ikke motoren å dra når jeg settern i gir da er ikke mulig å få gitt noe gass i det heletatt, har bytta fsd boksen utta at det gjorde noe forskjell, lurer litt på om det kan vere dysene? noen andre som har no glupe forslag til hva det kan vere?

Kam kanskje være veivsensosoren? Slik at ip ikke klarer å justere timingen? kom dette før eller etter bytte av toppakning?

Mr.C

#110 vemund1

vemund1

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 26 Innlegg:

Posted 19 November 2014 - 10:14

Var der før pakningsbytte ja

#111 vemund1

vemund1

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 26 Innlegg:

Posted 19 November 2014 - 10:17

Men har feilsøkt den og da kom det ingen feilkoder, hadde vell kommi opp på dataen hvis veivsensoren er gåen?

#112 cned86

cned86

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 333 Innlegg:

Posted 19 November 2014 - 10:21

Ryker det heletiden av motoren? på tomgang? Hvilken farge er røyken?

Mr.C

#113 vemund1

vemund1

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 26 Innlegg:

Posted 19 November 2014 - 13:59

Ryker svart, ryker spesielt på tomgang og kanskje litt mindre hvis jeg rusern

#114 cned86

cned86

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 333 Innlegg:

Posted 19 November 2014 - 20:52

Virker som det er et timing problem, men hvordan såg det ut ned stemplene når du hadde toppene av? Kanskje du har er comp problem? jeg tror at dersom en dyse skulle hengt eller noe så skal ikke "all Kraft" forsvinne og motor kvele seg dersom du setter den i gir men vil komme mye røyk. Kommer det ingen feilmeldinger??

Mr.C

#115 vemund1

vemund1

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 26 Innlegg:

Posted 20 November 2014 - 07:44

Stempla så fine ut ja, og kommer ingen feilmeldinger

#116 manfred

manfred

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 982 Innlegg:

Posted 21 November 2014 - 12:59

Ryker svart, ryker spesielt på tomgang og kanskje litt mindre hvis jeg rusern


Egr? Som står öppen hela tiden??

Mvh
Manfred

#117 vemund1

vemund1

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 26 Innlegg:

Posted 22 November 2014 - 10:11

Åssen sjekker jeg om den står open da?

#118 manfred

manfred

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 982 Innlegg:

Posted 22 November 2014 - 17:06

Åssen sjekker jeg om den står open da?

Sätt full vacum på den så bör du få skillnad på gången och lite mera rök om den fungerar. 

 

Mvh

Manfred



#119 Sondredchevrolet

Sondredchevrolet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Posted 27 March 2015 - 23:19

Hei ny på dette forumet og ganske fersk Chevrolet tahoe eier.
Har en Chevrolet tahoe 6.5td 1997mod km 217.000 km
Har to ting eg lurer på.
Bilen må kjøres litt lengre enn det eg føler er normalt på starter før den starter. Dette er det samme om bilen er varm eller kald.
Starter alltid men må holde den litt lenge.

Når bilen belastes litt i en lang oppoverbakke virker den som den går litt dårlig.
Men plutselig virker det som om Turboen plutselig tar i, og får 20 hk til.
Da ryker den litt og. Da går den som eg mener den burde.

Noen som har noen teorier.?

#120 cned86

cned86

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 333 Innlegg:

Posted 28 March 2015 - 07:05

Hei ny på dette forumet og ganske fersk Chevrolet tahoe eier.
Har en Chevrolet tahoe 6.5td 1997mod km 217.000 km
Har to ting eg lurer på.
Bilen må kjøres litt lengre enn det eg føler er normalt på starter før den starter. Dette er det samme om bilen er varm eller kald.
Starter alltid men må holde den litt lenge.

Når bilen belastes litt i en lang oppoverbakke virker den som den går litt dårlig.
Men plutselig virker det som om Turboen plutselig tar i, og får 20 hk til.
Da ryker den litt og. Da går den som eg mener den burde.

Noen som har noen teorier.?


Høres litt som du har en vacum lekkasje eller selonoid/ventil som ikke fungerer som den skal slik du ikke får turbotrykket du skal ha + sot er teign på for lite luft , når gjelder startingen så hadde det vært greit å vite hvor lenge du bruker starten før motor starter og hvordan motor går under og etter startprossen.

Hei ny på dette forumet og ganske fersk Chevrolet tahoe eier.
Har en Chevrolet tahoe 6.5td 1997mod km 217.000 km
Har to ting eg lurer på.
Bilen må kjøres litt lengre enn det eg føler er normalt på starter før den starter. Dette er det samme om bilen er varm eller kald.
Starter alltid men må holde den litt lenge.

Når bilen belastes litt i en lang oppoverbakke virker den som den går litt dårlig.
Men plutselig virker det som om Turboen plutselig tar i, og får 20 hk til.
Da ryker den litt og. Da går den som eg mener den burde.

Noen som har noen teorier.?


Høres litt som du har en vacum lekkasje eller selonoid/ventil som ikke fungerer som den skal slik du ikke får turbotrykket du skal ha + sot er teign på for lite luft , når gjelder startingen så hadde det vært greit å vite hvor lenge du bruker starten før motor starter og hvordan motor går under og etter startprossen.