Det skal være resistor i FSD..
MOTORPROBLEMER? 6,2/6,5 mulige løsninger
#101
Posted 10 August 2014 - 11:30
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#102
Posted 31 August 2014 - 16:57
#103
Posted 31 August 2014 - 19:45
Dessa du vill ha?
http://www.rockauto....1594&cc=1302859
För övrigt m gänga så de hittar du i järnaffär.
Mvh
Manfred
#104
Posted 01 September 2014 - 20:56
#105
Posted 15 November 2014 - 11:25
#106
Posted 15 November 2014 - 14:41
høres ut som timingen på IP er i ulage
du må justere/vri IP som du justere fordelerlokket på en eldre bensinbil
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#107
Posted 15 November 2014 - 14:47
Mr.C
#108
Posted 18 November 2014 - 19:56
Har bytta toppakninger på min 99 mod. tahoe 6.5l men den har fortsatt tungt for å starte og går ikke reint og kan stå på tomgang og plutselig daue. ryker bra svart av den på tomgang også. også orker ikke motoren å dra når jeg settern i gir da er ikke mulig å få gitt noe gass i det heletatt, har bytta fsd boksen utta at det gjorde noe forskjell, lurer litt på om det kan vere dysene? noen andre som har no glupe forslag til hva det kan vere?
#109
Posted 18 November 2014 - 22:53
Kam kanskje være veivsensosoren? Slik at ip ikke klarer å justere timingen? kom dette før eller etter bytte av toppakning?Har bytta toppakninger på min 99 mod. tahoe 6.5l men den har fortsatt tungt for å starte og går ikke reint og kan stå på tomgang og plutselig daue. ryker bra svart av den på tomgang også. også orker ikke motoren å dra når jeg settern i gir da er ikke mulig å få gitt noe gass i det heletatt, har bytta fsd boksen utta at det gjorde noe forskjell, lurer litt på om det kan vere dysene? noen andre som har no glupe forslag til hva det kan vere?
Mr.C
#110
Posted 19 November 2014 - 10:14
#111
Posted 19 November 2014 - 10:17
#112
Posted 19 November 2014 - 10:21
Mr.C
#113
Posted 19 November 2014 - 13:59
#114
Posted 19 November 2014 - 20:52
Mr.C
#115
Posted 20 November 2014 - 07:44
#116
Posted 21 November 2014 - 12:59
Ryker svart, ryker spesielt på tomgang og kanskje litt mindre hvis jeg rusern
Egr? Som står öppen hela tiden??
Mvh
Manfred
#117
Posted 22 November 2014 - 10:11
#118
Posted 22 November 2014 - 17:06
Åssen sjekker jeg om den står open da?
Sätt full vacum på den så bör du få skillnad på gången och lite mera rök om den fungerar.
Mvh
Manfred
#119
Posted 27 March 2015 - 23:19
Har en Chevrolet tahoe 6.5td 1997mod km 217.000 km
Har to ting eg lurer på.
Bilen må kjøres litt lengre enn det eg føler er normalt på starter før den starter. Dette er det samme om bilen er varm eller kald.
Starter alltid men må holde den litt lenge.
Når bilen belastes litt i en lang oppoverbakke virker den som den går litt dårlig.
Men plutselig virker det som om Turboen plutselig tar i, og får 20 hk til.
Da ryker den litt og. Da går den som eg mener den burde.
Noen som har noen teorier.?
#120
Posted 28 March 2015 - 07:05
Hei ny på dette forumet og ganske fersk Chevrolet tahoe eier.
Har en Chevrolet tahoe 6.5td 1997mod km 217.000 km
Har to ting eg lurer på.
Bilen må kjøres litt lengre enn det eg føler er normalt på starter før den starter. Dette er det samme om bilen er varm eller kald.
Starter alltid men må holde den litt lenge.
Når bilen belastes litt i en lang oppoverbakke virker den som den går litt dårlig.
Men plutselig virker det som om Turboen plutselig tar i, og får 20 hk til.
Da ryker den litt og. Da går den som eg mener den burde.
Noen som har noen teorier.?
Høres litt som du har en vacum lekkasje eller selonoid/ventil som ikke fungerer som den skal slik du ikke får turbotrykket du skal ha + sot er teign på for lite luft , når gjelder startingen så hadde det vært greit å vite hvor lenge du bruker starten før motor starter og hvordan motor går under og etter startprossen.
Hei ny på dette forumet og ganske fersk Chevrolet tahoe eier.
Har en Chevrolet tahoe 6.5td 1997mod km 217.000 km
Har to ting eg lurer på.
Bilen må kjøres litt lengre enn det eg føler er normalt på starter før den starter. Dette er det samme om bilen er varm eller kald.
Starter alltid men må holde den litt lenge.
Når bilen belastes litt i en lang oppoverbakke virker den som den går litt dårlig.
Men plutselig virker det som om Turboen plutselig tar i, og får 20 hk til.
Da ryker den litt og. Da går den som eg mener den burde.
Noen som har noen teorier.?
Høres litt som du har en vacum lekkasje eller selonoid/ventil som ikke fungerer som den skal slik du ikke får turbotrykket du skal ha + sot er teign på for lite luft , når gjelder startingen så hadde det vært greit å vite hvor lenge du bruker starten før motor starter og hvordan motor går under og etter startprossen.